Жузеп Мария Миро e носител на наградата Premi Born de Teatre 2011.
Молиер казва: „Съмненията са по-жестоки и от най-неприятните истини.“ На фокус в „Законът на Архимед“ Жузеп Мария Миро поставя една целувка – треньор по плуване целува дете, за да преодолее то страха си и да скочи във водата. Качеството на тази целувка е заподозряно от родители и близки на треньора. Акт на максимална чистота – обичта към дете – е заподозрян в максимална мръсотия. Всички са вгледани в тази целувка като в роршахово петно, което най-вече разкрива човека вгледан в него. Подозрителното откриване на зло в другия, казва Бердяев, винаги подсказва недостатъчно виждане на зло в себе си.
Темите в Архимед: Възможна ли е днес чиста невинност или срещу нея веднага се явява някакво зло или силна подозрителност. Яростта на тази подозрителност, границите на човешката жестокост да подозира, доверието като провален дар за човека, неумението да разтълкуваш един жест, да го освободиш от еротично съдържание /въпреки свръх еротизираната култура, която обитаваме/ и да го приемеш за невинен.
Съмнение идва от арийски корен, означаващ „две“. Обратното на съмнението е вярата. Да вярваш означава да бъдеш нераздвоен. Човекът в „Законът на Архимед“ е раздвоен, днешен, без вяра, безсърдечен.
Вярата /по Паскал/ е силата на сърцето.
Стилиян Петров
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане