по българските обреди и ритуални текстове за Пеперуда,
Герман, Сватба, Оплакване; по мотиви от разказа на
Габриел Гарсия Маркес „Най-красивият удавник на света“,
приказката на Николай Райнов „Русалката от синия вир“ и стихотворението на Пенчо Славейков „Неразделни“
- сценарий, режисура и сценография Александър Илиев
- музика Николай Иванов „Ом“
- хореография на обредния цикъл доц. д-р Дария Колева
- хореография на епизоди с контактна импровизация ас. Ивайло Димитров
- костюми Боряна Георгиева
- плакат Янина Петрова
- фотограф Теодора Тодорова
участват студенти специалност „Театър на движението - Пантомима“,
с художествен ръководител проф. д-р Александър Илиев
Действащи лица и изпълнители:
- Стефан, удавникът – Филип Дончев – гост, Велизар Груев
- Рада, невестата – Валерия Колева
- Ивана, кметицата – Александрина Събева
- Ирина, попадията – Катерина Зафирова
- Сирма, съблазнителката – Йоана Иванова – гост, Деляна Стоянова
- Рая, мечтателката – Надежда Илиева
- Боряна, бунтарката – Десислава Цветкова
- Ния, читанката – Ева Калайджиева
- Миряна, самовлюбената – Анна Касабова
- Златко, попът – д-р Велислав Алтънов – гост
- Борил, кметът – Александър Будуров
Група девойки от село, останало само с кмет и поп от представителите на мъжкия пол, се подготвя за празника. От стара бабина ракла вадят костюми, ритуални предмети, замесват глина за куклата „Герман“. Избират една от девойките да бъде „Пеперуда“ и я накичват с листа. Ръководени от кметицата и попадията, те започват ритуала, но откриват, че вейките са нахвърляни върху удавен мъж. С помощта на попа и кмета изваждат удавника на брега. Решават да го погребат по християнски и отърчават до селото за дрехи и обредни предмети. Една от девойките остава да го пази – тя е и избраната да играе „Пеперуда“. Ритуалът става реалност, мъртвият мъж замества куклата на Герман.
Спектакълът разкрива феномена на чистата любов. Ритуалът „мъртъв мъж, умрял за дъжд“ и целият обреден цикъл разказват за „духовната суша“, в която живее съвременното поколение. Представлението има две лица – съвременно и древно. Безусловното и органично поведение е ключът към всички епизоди, в които „магията не действа“. Условно и стилизирано е действието по време на обредите. Там танцът, напяването, наричането, оплакването и ритуалния жест създават друга символна реалност, магическа в своята същност, но истинска като сюблимна проява на личността и общността.
проф. д-р Александър Илиев
Премиера 2,16 и 23 февруари 2021 г., 19.00 ч., Голяма сцена, Театър НАТФИЗ
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК