ЕРОС И ПСИХЕЯ


Автор: танцов спектакъл
Постановка: Петя Цветкова
Асистент: Александър Манджуков
драматургичен текст: Юрий Дачев
Сценична среда и костюми: Петя Цветкова
Музикална картина: Искра Македонска
Участват: Велислава ЦветковаИва КараманчеваСияна ДимитроваСофия ГеоргиеваЮлиана ТомоваАлександър МиновДимитър СтаменовКирил ДимитровРосен Ковачев

Гледайте постановката "Ерос и Психея":

Студенти от класа на доц. Петя Цветкова
Творческият екип изказва специална благодарност на солиста от
Софийска опера и балет
Никола  Хаджитанев за участието му в Премиерата.


В древната легенда за любовта между Ерос/всемирната любов/ и Психея/човешката душа/, са вплетени старогръцките митове за нейните метаморфози, следствие на земните и недостатъци. Стремежът на Психея за духовно извисяване е възпрепятствано от  объркания и хаотичен вътрешен свят, с изплували образи на Самолюбие  и Егоцентризъм – Нарцис, Горделивост и Себевеличаене – Арахна, Бягство от реалността и скриване на другото аз – Медуза, изгарящо Любопитство – Актеон, Обсебване от  преследваната  цел – Адонис, пагубен Страх и бягство от неизвестното – Дафне. 
В преодоляване на перипетиите  и в нейното лутане, Ерос бди и дарява миговете на спасение за Психея, а нейната любов бива възнаградена с така жадуваното

Извисяване и Вечност.

Метаморфози:

Нарцис – удавил се в собствения си образ и превърнат в цвете;
Арахна – предизвикала на състезание по тъкачество богинята Атина Палада и загубила облога, бива превърната в Паяк;
Медуза -  пренася в дар на Боговете собствената си невинност, по зла участ е изнасилена от Посейдон и приела образа на Горгона Медуза;
Актеон – гонен от любопитство, влиза в забраненото убежище на богинята Артемида и я вижда гола,  поради което е превърнат в елен и разкъсан от собствените си кучета;
Адонис – в стремежа си към значимост и реализация, пренебрегва любовта на Афродита и попада в клопката на преследваната от него жертва/глиган/, и се превръща в цвете;
Дафне – бягайки от собствените си страхове, отказвайки да погледне преследвача си бог Аполон, пренебрегва неговата любов, тя измолва да бъде превърната в лаврово дърво;
В спектакъла „Ерос и Психея”, противоречивият и труден път на душата  е превърнат в откровен танц - танц, чиято кулминационна точка е нейното извисяване. Тялото на танцуващия вече не е просто движение, то се превръща в чувство, мисъл, емоция, а душата отлита освободена завинаги.  Движенията на танцьорите са решени смело, но и много елегантно - всяка емоция, тръпка, всяко чувство на гняв, ярост и нежност търси своето най-точно, но и импулсивно изразяване. Телата се изкривяват, погледът е уплашен, ръцете се опитват да напипат някакъв изход в празното пространство. След това танцът е отново израз на душата - тя винаги търси, нейното пътуване е изпълнено с болка и трудности и като че ли продължава вечно.

В спектакъла е застъпен и образа на масата, колективното цяло, което винаги се опитва да хване в клопката си съществото, което е щастливо и с това е по – различно. Масата, която е пуснала пипалата си навсякъде и кръгът е станал прекалено тесен,за да се измъкне. Съществото се мята и търси изход, но пипалата се разстилат в обсебваща и гъвкава мрежа, образуваща клопка. 

 

Ерос                                                                           Александър Манджуков
Психея                                                                       София
Сестри на Психея                                                   Сияна и Велислава
Общество /вътрешен свят на Психея/            всички студенти
Метаморфози на Психея 

            ГЕРОИ                                                                                  БОГОВЕ

Нарцис          Стефан                                                         
Арахна          Ива                                                     Атина Палада         Велислава
Медуза          Ива                                                     Посейдон                 Димитър
Актеон          Александър                                     Артемида                 Юлиана
Адонис          Димитър                                           Афродита                Велислава
Дафне           Сияна                                                Аполон                     Никола; Кирил

 Студенти от класа на доц. Петя Цветкова





ant

Работно време: Билетна каса


тел: + 359(2) 9231 303


Работно време:


вторник – събота: 10:30 – 19:00 часа


обедна почивка: 14:00 – 15:30 часа


поч. дни неделя и понеделник
Адрес: ул. Раковски 108 А, тел.: 02/9231303

ЦЕНИ НА БИЛЕТИ:

за премиери – 15 лв.

за възрастни – 4 лв., 6 лв.

за ученици, студенти и пенсионери – 4 лв.



ant2

Вашият коментар ще бъде първи!








Най-коментирани постановки
 Лекция №1 за народното творче... 133 коментара
 Вражалец 116 коментара
 "Ножица - трепач" 78 коментара
 Живак 56 коментара
 ДЪРВО БЕЗ КОРЕН 45 коментара
  45 коментара
 "Много шум за нищо" 40 коментара
 Страхотни момчета 39 коментара
 Операцията 39 коментара
 Записки на един луд 35 коментара
 
 
Анкети към постановки
Най-интересен въпрос
Кой не е убиеца в пиесата?
"Ножица - трепач"
( 779 отговора )
Най-труден въпрос
Как е истинското име на Алекс?

( 0 верни от 0 отговора)
Най-лесен въпрос
Кой от тримата братя-войводи не е от Бимбеловия род?
Как Инджето не стана цар
( 1 верни от 1 отговора)
 
Най-разглеждани постановки
6.
7.
 





 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker