С костюми тежки по пет килограма танцуват канкан балерините на премиерата на "Орфей в ада"
27.10.2017
Най-известната до днес музика за канкан прозвучава за първи път в оперетата на Жак Офенбах „Орфей в ада” преди 160 години. Тази рядко поставяна у нас оперета ще има своята премиера на 28 октомври, събота от 19 часа, и 29-ти, неделя от 17 часа, в Музикалния театър.
Канканът се е появил в Париж през 30-те години на 19-ти век. Първоначално е определян като неприличен и развратен танц и е бил табу сред висшето общество. За сметка на това, става много популярен сред по-бедните.
Първата му официална поява на музикалната сцена е на 21 октомври 1858 година на премиерата на оперетата „Орфей в ада” в парижкия театър на Жак Офенбах . С това произведение композиторът поставя началото на оперетния жанр. С името на Офенбах се свързва и най-известната и до днес музика за канкан.
Популярният танц, станал символ на Париж, след това намира своята сцена в прочутото кабаре „Мулен руж”, основано през 1889 година. В него през 30-те години на миналия век играе и легендарната Фео Мустакова, по-късно станала ръководител на балета на Музикалния театър при неговото основаване през 1948 година.
В постановката на „Орфей в ада” в Музикалния театър под режисурата на Явор Радованов, хореографията е поверена на Йоанна Стоянова. Нейно решение е не само балетът, но и солистите, и хорът на Музикалния театър да танцуват заедно под звуците на крилатия канкан винаги, когато той прозвучава в оперетата.
Оригинално решение на хореографията е и така наречената „пиянска сцена” по време на „Арията на Бакхус”. Там ще видим експресивния танц на доскорошната Хореографка на Адския балет, която се е напила от мъка, след като Хадес е решил да назначи на нейно място амбициозната Евридика.
На финала на оперетата „Орфей в ада” канканът зазвучава с цялата си мощ в изпълнението на всички солисти, хорът и балетът на Музикалния театър. Тогава балерините от Адския балет сменят черните маски и прозрачни кринолини с разкошните воалирани костюми за канкан. Всеки такъв костюм тежи над пет килограма. Танцът се изпълнява и със специални обувки, за да бъдат максимално удобни при многобройните махове с крака, шпагати и скокове.
Решението на хореографа Йоанна Стоянова е в танца да участват само жени. Обикновено в оперните и оперетни спектакли той се изпълнява смесено от мъже и от жени.
ПОДЗЕМНОТО ЦАРСТВО Е НОЩЕН БАР, В КОЙТО КУПОНЪТ Е БЕЗКРАЕН
Адският балет е част от антуража на бога на подземното царство Хадес. В първо действие балерините са с класически костюми, каквито са и костюмите на останалите герои – боговете от Олимп. Те са издържани в цветовете бяло и златно.
Във второ действие, което се развива в подземното царство, балетът носи черни маски на лицата и е облечен в черни прозрачни кринолини. В решението на сценографа и режисьора на спектакъла подземното царство е един съвременен нощен бар, където купонът е безкраен, лее се шампанско и звучи канкан.
Автор на оригиналните решения на костюмите и сценографията е Ася Стоименова. Сценографията на спектакъла оживява с визуализаците и 3Д мапинга на Полина Герасимова.
В постановката на „Орфей в ада” под режисурата на Явор Радованов участват солистите, хорът, балететът и оркестърът на Музикалния театър. Диригент е Огнян Митонов.
всички новини от Държавен музикален и балетен център - София »
профил на Държавен музикален и балетен център - София »
всички новини февруари 2021 »
|
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК