Театрални новини



Иво Димчев, церемония по връчване на годишните театрални награди „Икар“ 2016

28.03.2016

Иво Димчев, церемония по връчване на годишните театрални награди „Икар“ 2016
„Първо, не мога да не благодаря на Пламена Гиргинова и Николай Войнов затова, че ме последваха в това доста особено преживяване. Не мога да ви опиша колко съм щастлив всеки път, когато било то в Париж, Амстердам, Брюксел или Франкфурт, хора от публиката и мои колеги ме питат: „Откъде ги намери тези двамата, те са просто уникални.“ И на мен, докато ми капе мед от устата, отговарям: „Намерих ги в България. Там е пълно с уникални млади изпълнители.“ Сигурен съм, че другата седмица в Хебел театър в Берлин хората ще имат същите реакции.
Относно спектакъла: винаги съм искал да напиша и поставя експериментална опера. Не съм предполагал, че това ще се случи именно в България и че именно тук бих намерил правилните хора за това. Не мога да не благодаря специално и на г-н Боршош и неговия екип, че предоставиха сцената на театър Азарян, за да може българската аудитория да има възможност да види спектакъла. “Operville” се е играл на няколко сцени в Европа през последната година, но в Театър „Азарян“, той изглежда наистина перфектно. Този спектакъл е преди всичко един експеримент с идеята за това какво е опера, какво е театър, какво е хореография, какво е драматургия или по-скоро: какво тези понятия биха могли да бъдат на практика, различно от това, с което сме свикнали. “Operville” е опит да създам нещо ново, нещо, което ми е липсвало като сценична форма и по-специално ми е липсвало на българска сцена. Един много нашумял съвременен европейски хореограф Тино Сегал, който представя работата си само и единствено в галерии и в музеи за съвременно изкуство, твърди, че театралната сцена отдавна е изразходвана като възможности. Това може да бъде изказване само на човек, който е неспособен да понесе отговорността, която театралната сцена изисква от артиста към своята публика. Отговорност, която е сведена до минимум в музеите за съвременно изкуство, където нещата са обикновени, смлени и кондензирани като форма и съдържание, и превърнати често в доста неангажиращи туристически атракции. Аз мисля, че Театралната сцена има все още абсолютно безкраен потенциал от възможности и ние като съвременни артисти сме длъжни, като едни луди учени, чрез постоянно съмнение в статуквото, чрез експерименти и ужасна прецизност, но и с достатъчно уважение към зрителя, да се възползваме и да изследваме тази безкрайност. Много ми се иска българският театър, танц, пърформанс да бъдат на световно ниво и поради своята граничност и добро качество, да имат думата в развитието и оформянето на съвременните сценични изкуства, а не приживе да се превръщат в предмет на археологията. Това зависи изцяло от нашата смелост, нашата лична нужда от свобода и от примера, който даваме на по-младите от нас. Личната вътрешна и творческа свобода, е нещо, което нито един политик, министър или джихадист не могат да ви отнемат. Затова, мили колеги, нека не си я отнемаме сами. Честит празник и благодаря за наградата.“

Иво Димчев, церемония по връчване на годишните театрални награди „Икар“ 2016




всички новини от Театър "Азарян" »

профил на Театър "Азарян" »

всички новини април »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker