САЛОМЕ


Автор: Оскар Уайлд
Постановка: Диана Добрева
Сценография и костюми: Нина Пашова
Музика: Петя Диманова
Хореография: Диана Добрева
Участват: Диана ДобреваМилен МилановАнастасия ИнгилизоваАлександър ЕвгениевВеселин АнчевЛуизабел НиколоваАсен КобиларовПетя ДимановаСимеон ДамяновЦветан ПейчевАхмед ЮмерСлавена ЗайковаМарина Колева

Гледайте постановката " Саломе ":


„САЛОМЕ“ е пиеса за забранения поглед на изкушението. Всеки поглед разкъсва битието. Всяко проглеждане убива.

„САЛОМЕ” е песен за света, който не е готов за Веста и Вестителя. За едничката Вест, която заслужава очакване – идването на Спасителя. От пашкула на пророка изпълзяват пеперудите на страстта. Шарките по крилете са азбука на злото. Бог избледнява, докато отсечената глава на пророка пада върху сребърното блюдо като  нафора за безверници.

САЛОМЕ - магнетичната юдейска принцеса, дъщеря на Иродиада, пожелава пророка и невъзможната й любов я превръща в чудовище. Забраненият поглед на изкушението и страстта са смъртната присъда на Йоан. Но дори отвъд прага на смъртта, отвъд жеста за сбогом, за човека винаги ще има Устни върху неговите изсъхнали Устни, Устни върху неговите безсънни клепачи, Устни върху неговото тревожно чело, Устни, които са любов, които отказват да го предадат, които отказват да приемат поражението му, Устни, които продължават да изричат името му с любов, в любовта.  

Вдъхновена от библейската история за пророка Йоан Кръстител, пиесата е написана през 1891г., но й е наложна тежка цензура. След смъртта на Оскар Уайлд през 1900г. става хит и до днес.

В ролята на САЛОМЕ е Диана Добрева, Йоан Кръстител е Александър Евгениев (студент от класа на проф. Пламен Марков в НАТФИЗ), Ирод–Милен Миланов, а съпругата му Иродиада–Анастасия Ингилизова. Участват още Веселин Анчев, Деян Георгиев, Луизабел Николова, Асен Кобиларов, Джулия Бочева (гост), Марина Колева (гост), Петя Диманова, Цветан Пейчев, Ахмед Юмер и Славена Зайкова (студенти от класа на проф. Пламен Марков в НАТФИЗ).

 
 




ant

Работно време: 09 - 20:00, събота и неделя: 09:00 - 20:00, телефон: 987 23 03
Адрес: София 1000, ул. Раковски 98



ant2


Мадлена
28.02.2018 10:33 ч


7
Гледах САЛОМЕ на 27.02.2018 и мога смело да заявя, че съм изключително впечатлена от видяното, постановката е силно провокативна, неконвенционална, наситена с много символи и безупречна актьорска игра. Разбира се, не е за всеки вкус, но в крайна сметка това е смисълът на изкуството - да породи емоция.
Одобрение 172 от 340 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Джон
21.01.2018 17:02 ч


6
Павлина С., искрено благодаря за този наистина детайлен анализ на постановката. Не съм я гледал, но е чудесно разнообразие, че Вие сте отдели толкова от времето си за да коментирате всичките детайли, които са довели до това да не харесате пиесата. Не знам дали на мен няма да ми хареса. Обаче знам, че анализът Ви е много интелигентно поднесен. Благодаря Ви за него.
Одобрение 174 от 342 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

angela
29.10.2017 02:07 ч


5
Най-добрият спектакъл, правен в последните години. Перфектен за времето си. Не е за хора на които им се гледа това, което са гледали цял живот.
Одобрение 173 от 345 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Димитър Василев
16.06.2017 11:37 ч


4
'Често посещавам ,,Българска армия, но това ми дойде в повече Много децибели за нищо добре че актьорите се стараят Безумието е пълно
Одобрение 174 от 345 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Kosta
02.06.2017 13:30 ч


3
Перверзен прочит на Саломе от Оскар Уайлд. Искрено се надявам с тази постановка Военният театър да е стигнал дъното! И да се оттласне от него!
Одобрение 175 от 346 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Тина
12.05.2017 10:55 ч


2
Гледах тази така рекламирана постановка. За съжаление останах изключително разочарована...
Идеите, които са използване са твърде иновативни и непривични за текста на Оскар Уайлд. Бих казала, че опитът на Диана Добрева за вмъкване на съвременни и политически насочени мотиви, се оказа неуспешен. Без съмнение предаде мъките на Йоан Кръстител на публиката!
Одобрение 179 от 348 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара

Pavlina S.
31.03.2017 11:09 ч


1
Снощи (30.03.2017) бях на постановката. Отидох без особени очаквания. От години наред, Театър Българска Армия е място, което редовно посещавам и тъй като вече съм гледала повечето от постановките, отивам на всяка премиера, уверена в това, че постановката ще е добра. Ще започна с позитивите при Саломе - изключителна сценография, Нина Пашова надмина всичко, което съм гледала до момента. Музиката също беше много въздействаща, подбрана чудесно, а това, че в повечето време се свиреше на живо (а може би и през цялото), беше доста впечатляващо. Светлините, костюмите, музиката - чудесни. Жалко само, че бяха в това представление. Първите 10 минути бяха добри. Представянето на образа на Саломе, историята за това, как Йоан е стигнал до това място, кой и къде го държи затворен... Саломе, пленителката, превръщаща мъжете в роби с поглед, готови да направят всичо за нейн поглед или усмивка. Агонията от безсилието да се противопоставят на желанията и... Добре. До момента в който гостите на пира ( пратеници на Цезар) дойдоха. Там настъпи хаос. Превод от български на италиански по микрофона. Не се изслушват. Турски, руски, песни в стил - поздрав от Мерлин Монро към президента за рождения му ден. Хаос. Хората се споглеждаха в публиката, неразбиращи какво става. За пръв път видях, по средата на постановката, хора да стават от местата си и да си тръгват. Аз бях шокирана. Хора се превръщаха в кучета, гонега се и се убиваха, Йоан се надигаше като демон и му дава микрофон за да се чува какво говори, един от пратениците на Цезар говореше на микрофона все едно съобщава кога пристига влакът от Бургас... просто беше толкова гадно, че чак смешно в един момент. И пак песни на английски, голи хора, кръв, крилата на ангела на смъртта, танци със знамена, в които Саломе изглеждаше като момиче от Формула 1. И вече му се виждаше края. Започна увещаването Саломе на да иска от Ирод главата на Йоан. Бях облекчена, че брилянтният Милен Миланов ще пооправи нещата. И там беше адски дълго, ненужно, агонично дълго. Накрая вече се чуваха възгласи от публиката - просто му отрежете главата и да се свършва. Горгоната пък също беше като канела в мусака. Излезе пеейки и посече с микрофона Йоан. Беше безумно. Постановката беше объркана, хаотична, неясна, претрупана, недоизпипана. Беше нещо, което повече никога не искам да виждам, а всеки срещнат горещо приканвам да си смени билета за друга постановка, ако си е взел - а ако не е , да не си взима никога. Надявам се да я свалят от сцена, тя е нещо, което този велик театър не бива да си позволява.
Одобрение 182 от 354 гласа Одобрявам коментара Неодобрявам коментара








Най-коментирани постановки
 Лекция №1 за народното творче... 134 коментара
 Вражалец 117 коментара
 "Ножица - трепач" 78 коментара
 Живак 57 коментара
 ДЪРВО БЕЗ КОРЕН 47 коментара
  45 коментара
 "Много шум за нищо" 40 коментара
 Страхотни момчета 39 коментара
 Операцията 39 коментара
 Записки на един луд 35 коментара
 
 
Анкети към постановки
Най-интересен въпрос
Кой не е убиеца в пиесата?
"Ножица - трепач"
( 790 отговора )
Най-труден въпрос
Как е истинското име на Алекс?

( 0 верни от 0 отговора)
Най-лесен въпрос
Как се казват най-добрите приятели на Пипи?
ПИПИ
( 133 верни от 138 отговора)
 
Най-разглеждани постановки
2.
1845480
3.
1018605
7.
784809
9.
761541
 





 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker