Тази пиеса се вглежда във феномена на забравата, в играта на раздвоение не само в изкуството, но и в политиката. В нея се преплитат приказни мотиви и митологеми, гротеска, фарс, политическа сатира. В парадоксалния свят на този динамичен и ироничен текст нещата непрестанно менят идентичността си - къде е границата между Министъра и неговата Дясна ръка, между Атьора и Робин Худ; кое е изиграно и кое наистина; какво остава в паметта и какво е изличено, какво се случва с парите, с решенията, с обещанията... Интимният живот и животът на множеството преповтарят абсурдната си логика.
Характерна е динамичността на театралния разказ, резките обрати на действието, силното присъствие на мотива на играта, иронията, черния хумор, изобилието от мистификации, персонажи-двойници. Диалогът е кратък, действен, афористичен, понякога прекъсван от монологични пасажи. Част от персонажите са щрихирани в едри и ярки линии, други са разработени с поглед към многообразното им и противоречиво разкриване в хода на действието.
РЕЖИСЬОРСКИ БЕЛЕЖКИ от Тея Сугарева
В пиесата „Робин” виждам историята на едно болно от неизлечима болест общество, в което феноменът на забравата е само резултат от разрушителните житейски практики, които всички в крайна сметка приемаме. Повратната точка в живота ни е моментът, в който правим компромис, отказвайки се от своите цели, стремежи и разбирания, защото така е по-удобно за съществуване. Представлението „Робин” провижда феномена на забравата като територия за изследване на метаморфозата, която превръща човека от живеещ в просто съществуващ. То задава въпроси като – Можем ли да продължим нататък, заблуждавайки се, че това е нормално? В какво се превръща живота на забравилия себе си човек?
Пиесата среща персонажи, страдащи в различна степен от тази болест. В тези срещи процесът на метаморфозата се разкрива в социален, политически и интимен аспект. Групата на младите ще бъде основният фокус на търсенията ни. Въпреки привидния си стремеж за еманципация, те винаги се оказват в позиция на зависимост от предходното поколение, от власт-имащите или от своите създатели. В тези условия те неизбежно започват да попиват познатия модел на подмолничене, корупция, двуличие и в резултат техният потенциал бива асимилиран от масата, потънала в забрава.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане