Дон Жуан
класическа мимодрама
по пиесата на Тирсо де Молина и канавата на Марсел Марсо
сценарий, сценография и режисура Александър Илиев
хореография доц. Ясен Вълчанов
музика късен Ренесанс и Барок
сценичен бой гл. ас. д-р Камен Иванов
костюми Боряна Георгиева
дипломен спектакъл на клас „Театър на движението – Пантомима“, с художествен ръководител
проф. д-р Александър Илиев
Действащи лица и изпълнители:
Аминта, селянка или Дева Мария –
Десислава Цветкова, Белиса, селянка или Мария Магдалина –
Александрина Събева, Дон Гонсало де Улоа или Каменният гост, Комендадор на Калатрава –
Филип Дончев – гост, Дон Октавио, дук, съпруг на доня Исабела –
Филип Дончев – гост, Дон Хуан Тенорио де Севиля, благородник-измамник –
Александър Будуров, Доня Анна де Улоа, дъщеря на Комендадора –
Анна Касабова, Доня Инес, контеса –
Катерина Зафирова, Доня Исабела, дукеса, съпруга на дон Октавио –
Мартина Дякова*, Доня Констанса, инфанта –
Валерия Колева, Каталинон, слуга на дон Хуан –
Павел Тодоров*
, Велизар Груев, Маркиз Де ла Мота, неин любим –
Павел Тодоров*,
Велизар Груев, Релиса, рибарка или Дяволът –
Ева Калайджиева, Тисбеа, рибарка или Ангелът –
Надежда Илиева
*студенти от клас „Театър на движението – Пантомима“ , с художествен ръководител проф. д-р Велимир Велев
Темата на спектакъла е “живота-маскарад”, но маскарад особен и необичаен, предназначен не само за веселба. Тирсо де Молина счита, че това е маскарад, при който маските не са поставени доброволно и затова са трудно отличими от действащите лица, които рядко, но все пак се появяват в пъстрата тълпа на маскираните. Самото понятие за маската се трактува от Марсел Марсо като препятствие за всяко личностно проявление, като капан за личността. Неговият Дон Жуан е израз на непрестанния стремеж на човека да обича и да бъде обичан. Същевременно митът за Дон Хуан (Дон Жуан) е разказ за плътта, която загива и духът, който побеждава.
Изборът между истинския и преоблечения Дон Жуан по време на маскарада, дъщерята на Комендадора прави по свое усмотрение, без да почувства фалша. Това се оказва невинно предателство, узаконено и подготвено от самата постройка на живота-маскарад. И най-добре от всички на този бал разбира закономерността на тази грешка истинският Дон Жуан, сам някога бързо и охотно ползвал услугите на лъжата.
Прикриването на истинската същност на действащите лица е стратегия в обществото. Единствен Дон Жуан разбира своето обезличаване от този безкраен маскарад. Разкъсван в живота между Ангела и Дявола, той избира смъртта.
проф. д-р Александър Илиев
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане