Проект „ЧЕРВЯК" цели реализацията на синтетична театрална акция по текстове на Акутагава Рюноске на базата на резултатите от психо-физическия тренинг в „Ателие VIA NEGATIVA”.
В зависимост от манифестирания психичен материал на участниците в „Ателие VIA NEGATIVA” е предложен текст, гарантиращ единност на персоновия събитиен низ. В резултат от колажирането на отделните психо-Физически партитури е създадена поведенческата верига на персонажите от текстовете на Акутагава Рюноске „Зъбчатите колела" и „Разговор в мрака". Методологията на работа представлява уникален модел на „актьорско майсторство", доколкото акумулира личната биография (на актьорите) и я мащабира до художествена сценична акция, ползвайки редукцията на авторов (предварително готов и чужд) текст. Взетите "на въоръжение", работни, текстове на Акутагава Рюноске са експликация на отключващата личностна трансформация етична криза (авторът разказва за вътрешната си агония след прелюбодейство), те съдържат и ясно четим ситуационен „общочовешки код", проведен през разпластените културни наноси (авторът открива множество аналози на преживяванията си в източната и западна литература, религия и философия). Поради спецификата на възникването си, сценичната акция разчита не на дидактиката на драматургичните перепетии, а на емпатията на зрителя към персоновите преживелищни вериги. В Акцията не се допуска външна постановъчна намеса, тя е моментната манифестация на актуални за актьорската психика събитийни множества (системи концентриран опит) и строи композицията си асоциативно, преимуществено "в съзнанието на актьора". Поради липсата на фиксирана нормативно верига, постигнатите при репетиционните опити психотелесни знаци запазват автентичността си и специфичната енергия на "току-що създадени". Така Акцията покрива отличаващите ритуалните схеми първоелементи: напрегнато съпричастие на "стоящите встрани" и спонтанна харизматичност на "лицедееца". Естетически Акцията е синтез от автентични актьорски акции и мултимедийни елементи, осигуряващи сценична среда (интериор, екстериор), темпорален ритъм (развитие в хронологията на „ежедневното време" и сезоните) и културен топос. За реализацията на Акция "Червяк" е ползвана нетрадиционна театрална среда.
Критика относно Акция "Червяк":
"... В много тясното, клаустрофобично подземно пространство на Арт хостела двамата изпълнители играеха извънредно близо до зрителите. Те използваха тялото си по начин, надхвърлящ общоприетото ни разбиране за човешко тяло. Същевременно те бяха снимани върху задната стена, само на два метра разстояние от гледащите, т.е. присъстваха едновременно като прожектиран образ на стената и „на живо”. Заснетите в реално време сцени се смесваха с видео изображения от репетиции или предишни представления, което придаваше допълнителен пласт и измерение на случващото се. Това породи ефекта на разширяване на пространството и времето, на съчетаване на минало и настояще. Така се постигна фрагментиране във възприемането на образа на изпълнителите и настоящия момент. По този начин режисьорът успя да надхвърли границите на репрезентацията." / "Независимият театър – „…театърът на настоящия момент”!" - Поглед и коментари върху АСТ Фестивал за свободен театър 2011. От Мортен К. Рюзен (Дания/ България), режисьор и драматург.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК