За жената, цвета на страстта и Vaya Con Dios…
„Още само един етаж. В главата ми е пълен хаос...”
Танц. Още веднъж-танц. Повторение от разсеяност-танц. Танц-любов. Танц- страст...
Мисълта препуска бясно, думите се блъскат немощни между стените на тялото. Тогава то разбира, че може и без тях. Прогонва ги. Те са ограничителната линия на съзнанието и температурата е над нормата, а Кармен е страст, лудост, потръпване, задъхано дишане. Тя е жената-съблазнителка, жената-престъпник, жената-изкусителка с маска на невинна чаровница.
Танцовият спектакъл „Усмивката на Кармен” започва с шепот. Кратък шепот, идващ от тъмнината. След него се чува изговарянето на думи на различни езици. Тези езици, които разделят. И тук се появява идеята за езика на движението, отсъствието на слово, което го издига над ежедневното, за неговата непреднамерена красота, чистата му игра с емоциите, екстаза от силата и енергията, с която той създава смисли. Езикът на телата, който събира и прониква най-дълбоко, говори най-откровено. Тук този език извежда на преден план идеята за съблазняването, изкуството на прелъстяването, в което най-висш „играч” се проявява жената. Тя е и водеща в танцовите етюди, като най-смелото и елегантно оръжие, което използва в своята игра, е изящността на тялото.Танцуването е превърнато в палава реплика, която направлява мъжа и го завърта в омагьосания кръг на жената. Тя е неговата хипноза.
Жената е силата, която управлява, дава първия тласък на мъжкото тяло. Тя е тази, която го придвижва към неговата истинска същност, загатва самоунищожителната страст по върха на пръстите му, действа фино и тихо по всеки един мускул от неговото тяло, влива се в кръвта му. Извива се около чувствителността му като неканен, но желан гост, изпепелява мъжката му гордост. Играе си с него, желае го, танцува заради него, но след като го усети достатъчно близо до себе си, го отхвърля, за да намери ново вдъхновение в следващия танц. В „Усмивката на Кармен” той носи името на удоволствието, първичната наслада, която е част от женската душа, и тя дава смисъл на всяко едно движение, без то задължително да е целенасочено. Движението само по себе си е олицетворение на страстта, желанието, копнежа по докосването, гъделичкането, усещането на кожата на другия. Възможността да се слееш, да бъдеш „в другия”, поне в този единствен миг. Миг на игра, изобретателно съблазняване. В това съблазняване между мъжа и жената се крие основния смисъл на представлението - между Бизе, Vaya Con Dios и забързани модерни ритми (интерпретация на оперната музика на Р.Щедрин), те двамата осъществяват своя горещ танц. Танц, в който се търсят, надпреварват, предизвикват, но и отблъскват.
Дали е сън или реалност? Двете действителности се преплитат, взаимно се заместват и така подсилват илюзията, че действието се случва само в едната. С финала на спектакъла тази загадка остава като една мистична и неизречена тайна, в която всеки трябва сам да направи своя избор, да я открие за себе си.
Катерина Георгиева, 4-ти курс, ТТМ.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане