Не се препоръчва за лица под 14 г
Не помня кога заобичах написаното от Саган. В годините на читателското ми порастване тя вече беше „звезда от времето на татко“. Романите й ми се струваха сантиментални, леко банални и трудни за различаване един от друг. Все пак – никога скучни. Недоумявах обаче какво е скандалното на „Добър ден, тъга“, по-интересно ми се струваше онова, което научавах за живота на самата Саган. Наркотици, хазарт, катастрофи, предизвикателни връзки с мъже и жени, бурни разправии на фестивала в Кан, когато е председател на журито…На малкото нейни снимки, които се появяваха в нашата преса, все повече се виждаше остаряваща жена с несигурен поглед, напомняща с нещо на уморена птица…
Постепенно започнах да откривам колко смелост има у Саган като писател. Тя говори за любовта с простота и неочакваност, които носи самото чувство. За секса – без превземки, но и без излишества, за разделите – без сълзи, но с безпощаден „обзор“ на раните. Най-славните сезони на писателската й слава може да са отминали, но Саган остава сред авторите, които ще са наблизо, когато се изправим пред пораженията си. Пред изстиващото лято и самотата, които идват след тях.
Не помня кога заобичах написаното от Саган, но знам защо. Заради умението да ни поведе в изкуството да поздравяваме тъгата. При това с усмивка. Почти.
Юрий Дачев
Превод от френски език - Светлана Панчева
Асистент-режисьор - Меглена Димитрова
Фотограф - Божидар Марков
Художник на плаката и програмата - Янина Петрова
Премиера - 15 и 16 октомври 2021 г.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане