"Имало едно време чуден град на име Хамелин. Но една сутрин, когато се събудили, жителите му открили, че навсякъде са плъзнали плъхове. Отчаяни, защото гадините вече се прескачали из домовете им, те се споглеждали безпомощно и не знаели какво да сторят. Тогава в Хамелин пристигнал един човек, от чиято флейта се разнасяла прелестна мелодия..."
„
Хамелин“ е една нова приказка за плъховете и хората. Провокира ни да погледнем, да се погледнем.
Какъв е светът, видян през очите на едно дете, и какъв е светът, който възрастните създават за своите деца? Възможно ли е да се бориш за промяна, когато ти самият си част от системата?
Модерен и прогресиращ град. Следователят Монтеро поема тежък случай, който взривява общественото мнение. Разследването разплита педофилска мрежа, в която са замесени богат мъж и деца от бедняшки квартали. И двете страни отричат да има консумирано престъпление – просто заможен човек със златно сърце е помогнал финансово на многодетно семейство. Щом бащата не може да си намери работа, няма проблем малолетният му син да погостува на богатия благодетел…
За следователя Монтеро, който се бори да се справи с кризата в семейството си, достигането до пълната истина е от жизненоважно значение.
Пътят на полицейското разследване запалва светлините на Другия град, който сме свикнали да не забелязваме, за да ни отведе на мястото, където болката и обичта, насилието и състраданието експлодират, за да създадат оглушителния вакуум на мълчанието.
„Хамелин“ е пиеса за вината – не като субективно преживяване, а като рефлексия на света, в който трябва да протече човешкия живот. Вината като наследство и актуалност, като мотив и „аура“ на човешките постъпки. Пиесата разглежда темата за невъзможността тази вина да бъде категорично формулирана и разположена в моралната диспозиция на доброто и злото.
С пиесата си „Хамелин“ (2005) Хуан Майорга печели испанската награда за сценични изкуства „Макс“ в четири категории, сред които тази за най-добър драматург и най-добро представление. „Хамелин” печели и наградата „Дон Кихот” на испанската Асоциация на писателите.
През 2016 Хуан Майорга получава наградата “Europe Prize Theatrical Realities” – най-престижната европейска награда в областта на драматургията. Определят го като най-добрия жив испански драматург. Пиесите му са поставяни във водещи театри в цяла Европа.
За Хуан Майорга
Роден е през 1965 година в Мадрид. През 1988 се дипломира в две специалности – Философия и Математика. Специализира в Германия и Франция. Става доктор по философия с дисертация върху немския философ Валтер Бенямин. В началото на кариерата си преподава математика, а по-късно Драматургия и Философия в Кралското висше училище за драматично изкуство в Мадрид. Ръководител е на катедрата по Сценични изкуства към Университет Карлос III, Мадрид. Автор е и на редица философски трудове, есета и статии, в които разглежда теми като историята, паметта, Европа, Аушвиц, връзката между културата и жестокостта, както и, разбира се, театъра.
Хуан Майорга е автор на над 40 пиеси, преведени на над 20 езика и поставени в над 30 страни.
Известният като „лошото момче” на френското кино режисьор Франсоа Озон („Осем жени”, „Басейнът”) базира сценария на филма си “Dans la maison” („В къщата”) върху пиесата на Майорга “Момчето от последния чин”. Филмът печели отличията за най-добър филм и най-добър сценарий на кинофестивала в Сан Себастиян през 2012, както и приза на ФИПРЕССИ от фестивала в Торонто.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане