В “Мизантроп” става дума за неща, от които всички сме били потърпевши; за неща, от които всички сме претърпявали поражения – копнежи, несъгласие, приятелство и предателство, любов и нелюбов, докосвания и заблуди. Дотолкова болезнени и нормални, че персонажите са потънали дълбоко в собствения си херметичен свят, че са изчерпали възможността за автентичен контакт помежду си. Тази обичайност дотолкова се е изпразнила от съдържание, че самите гласове звучат фалшиво. Копнежът е заменен от страст по притежание, изборът е отлаган, любовта е колебание. Всеки поглед и жест са маска, а всяко признание – отрицателно откровение. И ако някой се опита да отговори на въпроса защо нещата седят така, защо живеем така, отговорът му едва ли ще бъде способен да съдържа обобщена истина. Дори “мрачният влюбен” – Алцест не търси този отговор, нито някой друг в този свят на явно задкулисие, театрализирана страст и излъгани сърца. Затова след краха на илюзиите, изгнанието е единствената форма на утеха. Вътре или извън себе си.
„Мизантроп“ е една от трите най-значими пиеси на Молиер. След забраната на „Дон Жуан“ и спирането на „Тартюф“, през 1666г. той написва „Мизантроп“ и на премиерата в Пале Роял в Париж изиграва ролята на Алцест – мрачният влюбен, неспособен да понесе фалша и готов на всичко, в името на истината.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Креди Арте
Билети за Театър Възраждане