Най-хубавото на Шекспир е, че е лесен, дава теми. В този смисъл провал може да претърпи само режисьорът, авторът – със сигурност не. Затова постановките търпят диалект, дописване (миксиране с части от други негови пиеси), променен край, съвременен костюм и всякаква музика за подложка – от джаз, през класиката с италианските канцонети,
Deep Purple, та до
Джулия на братя Аргирови и Суранайка (ако има незнаещи, то това е много тъжна песен, изпята от Стефан Воронов, която навява плачливи чувства у режисьора Борислав Чакринов). Всъщност, важната посока е да си верен на духа на автора и това по-скоро се получава в
Двамата веронци, които се разхождат по сцената на
Младежкия театър. Текстът за трети път привлича режисьорското внимание и всеки път звучи различно. Сега провокацията идва от идеята, че раждайки се невинни, в момент от живота си, застанали пред огледалото, осъзнаваме истината – вече не можем да мислим за себе си като за добри хора, защото себелюбието прелива. Спектакълът е за болката от загубената девственост във всеки един смисъл. Една от тях – ние сме добри, но и продажни подли приятели. Много съвършено (уж) обичаме, но разлюбването е толкоз бързо и силно, че в увлечението дори забравяме за предишната, ужасяваща ни вече любов. Пиесата е от първите в списъка на Шекспир и уж е комедия, пък няма хепиенд. Защото Чакринов е вплел своя личен скепсис. И понеже за него актьорите и публиката са съавтори на спектакъла, то дали ще помогнем той да полети, зависи от нас – режисираме, без дори да разберем, с най-верен усет.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК