Едно поверие гласи, че ако пощеливата бъдеща майка /а всички бременни са пощеливи/ опита да крадне някакъв плод, който неустоимо й се пощява да хапне и бъде изненадана от някого, при опита й да скрие откраднатия плод – зад гърба си, в пазвата или под полата – то сянката /образа на плода се отпечатват като негатив върху съответното място по тялото/ кожата на бъдещото дете.
В пиесата на Николай Коляда имаме подобен случай – актрисата Юлия Макарова има такъв белег и й се налага да го крие с обилен грим. Но Коляда допуска, че този съдбовен отпечатък не е така невинен и създава не само козметични проблеми. Този белег орисва цялото живеене, облъхва живота на тази Юлия – Джулия – Жулка с дъха на руското, с лъха на Русия и целият й свят просмукан с миризмата на пържено, на изгоряла сланина, на смрад и смърт е наследен, архетипен – подобен на онзи мистичен образ на чеховия Треплев – Вселенската душа, която въпреки апокалиптичната пустота продължава да идва в света, да е, отново и отново ...
Животът – въпреки смъртта, въпреки небитието.
Иван Добчев
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК