В „Принцеса Турандот“ („Turandot“, 1762), четвъртата си фяба, Карло Гоци се отказва от чудесното, но въвежда източна екзотика. Сюжетът на пиесата води началото си от два старогръцки мотива: за гатанката, която Сфинксът задава на Едип и за трудната задача, която Пенелопа, съпругата на Одисей, задава на досаждащите женихи. През ХII в. гениалният поет Низами използва мотива за гатанката в своя повест, препечатана в сборника „Персийски приказки“, от която драматургът се е ползвал. Действието протича в Пекин.
Всеки принц е с право да поиска
ръката на Принцеса Турандот,
но най-напред той трябва да отгатне
три гатанки, които тя ще му постави
в Дивана пред Сановниците вещи.
Ако ги разгадае, ще му стане
съпруга тя, ако не ги отгатне,
в ръката на палача се предава,
за да му отсече без жал главата!
„Основен двигател в действието е любовта на Калаф (Кънчо Кънев) към Турандот (Божана Косева). Фактът, че досега много младежи са загубили главите си, насища драмата с напрежение, като предварително не се знае какъв ще бъде изходът. Въпросите - загадки принцесата задава пред Дивана – Съвета на мъдреците. Принц Калаф се влюбва в Турандот и нито отрязаните глави, нито горещите молби на Барах – бивш наставник на Калаф (Огнян Спиров) могат да го спрат от опасното начинание. Образът му изпада в изгнание и неуморно броди по света в търсене на истинската обич. Чист, наивен, облъхнат от идеалите на младостта, той навлиза в съдбовните предели, над които владее Принцеса Турандот (Божана Косева). Тя е мистична принцеса от древната китайска легенда, която остава далечна, недостижима, забулена с коварните воали на жестоката красота, на безответните любовни копнежи. Гласът ѝ е носен в ефира от силата на стенанията и воплите, търсещи любов. Любов, която е мъчителна като еротичен сън, като жаждата за топлота и обвързаност, която никога не смогва да бъде утолена. Принцесата така силно копнее за близост, че копнежът ѝ се превръща в ненаситна жестокост.
Сюжетът на приказната фяба „Принцеса Турандот“ е майсторски изграден. Наблюдава се непрекъснато нарастване на напрежението. Смекчаването в поведението на жестоката принцеса и влюбването в Калаф са показани постепенно и последователно, мотивирано и убедително. Историческите лица (Конфуций и Тимур) не я превръщат в историческа драма, тъй като сюжетът има универсални измерения, поставяйки общочовешките проблеми за войната и чуждото иго, за любовта и свободата, за жестокостта и милосърдието, за достойния владетел и др.”
„Принцеса Турандот” е трето представление на режисьора Мачева в Благоевград, след „В полите на Витоша”(2017) и „Вампир”(2016), чиито успехи осигуриха участието на театъра в Международния театрален фестивал в Скопие, Македония /ITF „SKUPI FESTIVAL”/. Актрисата Албена Чобанова получи награда „Икар” 2017 в категория „ВОДЕЩА ЖЕНСКА РОЛЯ” за ролята на Малама, комисията на Международния фестивал Друмеви театрални празници – Шумен 2017 награди представлението за „Сценография”, а награда за "Цялостен спектакъл" театърът получи от Зимен фестивал на изкуствата "Сцена,палитра,слово" - Пловдив 2017.
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК