Актьори


Уисам Арбаш

Uisam Arbash





Уисам Арбаш, Режисьор-постановчик Уисам Арбаш е френско-ливански режисьор. Роден в Ливан през 1974 г., той се установява във Франция със семейството си на 8-годишна възраст. Предопределен за научно поприще, макар че е страстен почитател на литературата, той решава да вложи силите си в театралната асоциация на университета в Орлеан „Бат'ар". Този решителен поврат бележи началото на кариерата му. Той поема ръководството на асоциацията, към която създава ателиета за обучение, и поставя Мъжът си е мъж от Бертолд Брехт, а после Дон Жуан или любовта към геометрията от Макс Фриш. Темата за самоличността и нейната загуба вече е в центъра на артистичния му интерес. След тези първи опити, докато още следва в консерваторията в Орлеан, създава формацията Театр дьо л'Йоф-а-ди-па съвместно с Тиери Фалвизане и Арно Алдиже. Решително съсредоточена върху търсенията и върху силните и предизвикателни текстове, театралната формация експериментира със съвременни материали и техники. Уисам Арбаш по това време ръководи постановките на Не по-високо от ръба, Километър Нула (адаптация на Кръстоносни походи от Мишел Азама) и Агар от гробището на Брахим Ел Ханай. Първите му пиеси привличат вниманието на артистичната гилдия и режисьорът Оливие Пи го включва в своя проект Весел Апокалипсис, за който той му асистира в постановъчната работа. Това първо сътрудничество бележи началото на истинско творческо единомислие и постоянна съвместна работа, а именно върху Послание към начинаещите актьори, Хофманови приказки, Проклятието на Фауст в Гран Театр в Женева, или пък The Rake's Progress в Опера Гарние. Той си сътрудничи също и с други режисьори като, например, Катерина Гоци и Алфредо Ариас. От 6 години насам, всяка първа сряда от месеца се провежда среща на неговата формация с публиката, посветена на четенето на текстове, предимно поеми и театрални пиеси (Дидие-Жорж Габили, Жан Жьоне, Важди Муавад, Одюро, Махмуд Дарвиш, Саид, Шарл Жюлие, Ноел) в някой орлеански бар. Страстната привързаност на Уисам Арбаш към словото и неговия резонанс всред световния шум го тласка да се заеме с предизвикателни творби: сътрудничи с Бернар Ноел за постановката на Замъкът в Кана, текст с ослепителна поетична сила, цензуриран през 1971, който те представят в Театър Рон-Поан през 2004 г. Той предлага ролята на Дон Диего на Жан-Пиер Жорис (изпълнител на ролята на Родриго, работил с Жан Вилар през 1949) в театър Женвилие през 2006 г., поставя на сцена поемата Фреска от Махмуд Дарвиш с един френски актьор, Жан-Дамиан Барбен, и една сирийска актриса, Хала Омран, в Мезон дьо ла Поези през 2007 г. Влюбен в родния си език, той редовно участва в гостувания и артистични проекти съвместно с Френския културен център в Дамаск и Бейрут. Лауреат на стипендията Вила Медичи през 2007 г. В последно време редовно сътрудничи на Оливие Пи и Пиер-Андре Вейц за множество постановки. Така им става асистент за постановката на The Rake's Progress от Стравински в Опера Бастий през март 2008, както и за Трилогията на Дявола в Гран-Театр в Женева през ноември 2008 г.

Постановки с участието на Уисам Арбаш









 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker