Театрални новини



С „Фантомът на операта“ Музикалният театър вдига летвата за всички

25.01.2019

С „Фантомът на операта“ Музикалният театър вдига летвата за всички
До края на март се играят откупените за България спектакли
33 години след премиерата си в Лондон най-дълго играният световен мюзикъл „Фантомът на операта“ ще се срещне и с взискателната българска публика. На 25, 26 и 27 януари са премиерните спектакли на сцената на Националния музикален театър. Те ще се играят за лимитиран брой вечери единствено до края на март. Дотогава ще бъдат показани всичките закупени спектакли за България.
 „С постановката на „Фантомът на операта“ние вдигаме летвата още по-високо“ – обяви на пресконференция по повод премиерата директорът на Националния музикален театър Марияна Арсенова. Тя напомни, че това е най-скъпата продукция в историята на театъра с най-скъпите авторски права. За поставянето й са инвестирани средства в нова осветителна и озвучителна техника. Националният музикален театър е изградил традиция в поставянето на Уебър, затова си е извоювал правото да прави своя авторска версия на мюзикълите му, а не тяхна реплика.
„През последните три години постигнахме много, благодарение на любовта и старанието на артистите, всички творчески и технически колективи, на администрацията, рекламния отдел, на целия театър, за да може да си позволим да правим нови заглавия, които да представят театъра в истинската му светлина“ – заяви още Арсенова. Тя благодари на Софийската опера, която предостави помощна техника под наем за обезпечаването на спектакъла.
„Ние демонстрираме един урок по прекрасни колегиални взаимоотношения и сътрудничество между два национални театъра – Софийската опера и Националния музикален театър“ – заяви акад. Пламен Карталов – режисьор на „Фантомът на операта“. По думите му, това сътрудничество – на артистично и техническо ниво - между двата национални института трябва да продължи.
Близо година продължават репетициите на „Фантомът на операта“ в Националния музикален театър. По думите на Карталов,  Уебър е виртуозен оперен композитор, който работи с изразните средства на мюзикъла в тази майсторска творба. „За мен партитурата на Уебър беше едно изключително откритие, защото ми даде възможност по свой начин да интерпретирам тази творба“ – обяви още Карталов. Той разкри още от творческия си замисъл – публиката ще участва в действието през цялото време, а актьорите ще играят редом с нея в залата и в ложите.  Една от ложите е запазена специално за Фантомът на операта… В спектакъла има и елементи на криминале, а действието се развива изключително динамично като се пренася на шест различни места.
„Музикалният театър има един много силен екип от ентусиазирани и сърцати артисти. Имаме много ярки попадения в кастинга на „Фантомът на операта“ и вие ще ги видите“ – обяви още академик Карталов.
„Фантомът на операта“ промени нашия театър, промени и нас самите. Духът на мюзикъла се пренесе в Музикалния театър и ние вече не сме същите…“ – обяви на пресконференцията Юли Дамянов – главен диригент и художествен ръководител на Националния музикален театър. Според него,  конкуренцията на артистите в главните роли е изключително силна. При всяка репетиция артистите от двата състава непрекъснато надскачат себе си. Според Дамянов, работата по усъвършенстването на спектакъла ще продължи, докато той се играе.
 „Музикалният театър не изневерява на принципите си да прави най-доброто от световната сцена“ – категорична е Татяна Янева – хореограф на спектакъла и балет майстор на Музикалния театър. Тя разкри още от работата по мюзикъла - в танците има вплетени много гротескови и комични елементи. „В нашата постановка целият хор и всички артисти танцуват много, както би трябвало да бъде в един мюзикъл“ – добави още Янева.
Една от изпълнителките на ролята на Кристин – Весела Делчева – заяви, че „Фантомът на операта“ е огромна провокация за нея като актриса. „Бих казала, че тази роля ми даде възможност да се развия не само вокално, но и като актриса. Този жанр не търпи компромиси. Той изисква да владееш еднакво добре танца, актьорската игра и вокалната техника“ – заяви още солистката на Музикалния театър.  Тя призна, че ролята на Кристин й е любима. Героинята й се разкъсва от вътрешна борба кой път да избере – да се отдаде на мечтата си да бъде с истинската си любов – Фантомът – или да изпълни дълга си към Раул, на когото е дала обет да се сгодят. „Нашата постановка е много различна в най-добрия смисъл на думата от постановките на Бродуей и Уест Енд. Тя е много по-динамична и наситена с емоция“ – обяви още Весела Делчева. Тя благодари за възможността да се въплъти в тази мечтана от всяка актриса роля и за дадената й свобода в интерпретацията на героинята.




всички новини от Държавен музикален и балетен център - София »

профил на Държавен музикален и балетен център - София »

всички новини януари 2019 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker