Изложба „Игра на отражения” в Русе
16.02.2016
В рамките на Второто издание на Арт салон „Любов и вино“ в Русе, в Доходно здание, от 12. 02. – 24.02. 2016г. e представена изложбата „Игра на отражения”.
Събитието се организира от Община Русе, ОП „Русе арт“, ДТ „Сaва Огнянов“, Общинският младежки дом и Фондация „Русе – град на свободния дух”, КДК и с подкрепата на винарска изба „Левента”. „Игра на отражения”
Изложбата е опит за „огледално” преразглеждане на отношенията между твореца, работещ в рамките на жанра „Голо тяло” и неговата муза. Основана върху изследване на взаимните „отражения” между тях, тя съдържа и елемент на експеримент – опит за размяна на техните позиции, превръщайки обекта -модел в субект – автор.
Защо авторите, за чиито културен кръг, „голото тяло” не е традиционен жанр, се обръщат към изобразяването му? Кое ги стимулира?... От едната страна в изложбата застават двама визуални артисти Пърси Касерес – фотограф (Австралия) и Пламен Йорданов – художник (България), обединени от жанра, в който работят – голото женско тяло.
Те показват две различни медии, два подхода към темата, два индивидуални начина на преосмисляне, трансформиране и синтезиране при работата им с моделите. Комбинацията на фотограф и художник е съзнателно търсена; тя е предопределена от няколко фактора. На първо място двете медии предлагат две противоположни възможности за изобразяване: акварелът позволява създаване на образ, който не е „вярно” подобие на индивидуалния модел, а моментът на позиране и моментът на рисуване могат да не съвпадат. За разлика от това, фотографията работи с крайната достоверност на образа, а времето на позиране и създаване на изображението е един общ миг. Вторият фактор е начина на визуално изграждане на голото женско тяло. В процеса на работа и двамата автори „контролират” ситуацията и музите си. Те вграждат собствената си чувственост, сексуалност и възприятия, коригирайки изображенията по не-присъщ за фотографията и акварела начин. За Касерес загадката на голото женско тяло се крие в движението, в цветните тонове и сенки; а индивидуалното присъствие, изразено чрез движенията, създава илюзията, че моделът е тук и сега. В противовес на възможностите, които предлага акварела, Йорданов създава черно-бели, почти абстрактни, образи, обобщени във формата си и затворени в позата си. Извивките на женското тяло и тоналността постепенно го превръщат в знак – символ или просто един спомен за неясно желание от сеансите с модела. От другата страна на „огледалото” са поставени техните модели – обектите на тяхното вдъхновение: техните Музи са писателките Елизабет Брайер и Диана Ковачева. Всяка Муза е провокирана от възможността да изрази себе си, да демонстрира реалното си присъствие и отношение в процеса на визуализация на собственото й голо тяло. Резултатът от вглеждането на Елизабет Брайер и Диана Ковачева в „Огледалата” са текстовете, разкриващи чувствата, мислите и асоциациите им, когато наблюдават собственото си разсъблечено тяло, видяно през преживяването и емоциите на някой друг. Думите им напускат листа и заемат пространства около фотографиите и акварелите, като почти се превръщат в картини. Самият текст става физически обект, отразявайки и маркирайки момента на размяната на ролите: моделът-муза става наблюдател, а артистът – обект за наблюдение. А самите „Огледала” са 18-те фотографии и 18-те акварела на двамата визуални артиста. Какви отражения ще бъдат възможни? Кой кого наблюдава? Кой какво вижда? Целта на тази изложба е чрез умножаването на отраженията да се случи и тяхното обогатяване; сложността и дори объркаността да се провокират размисли не само за конкретните изпълнители и техните взаимоотношения, но и за самия жанр „голо тяло” днес. Към изложбата има издаден каталог, а нейн куратор е Християна Стомонякова. Пърси Касерес Манрике
Роден в Перу (1975). Завършва фотография. Живее в Мелбърн, Австралия. Работи в областта на фотографията, видеото и фото колажа. Участва в изложби на Колежа по фотография в Мелбърн (2013, 2014); в Център за съвременна фотография на Kodak Salon; Epson AIPP на Австралийския институт за професионална фотография Silver x 3. Елизабет Брайер Родена в Австралия (1980 ). Живее и работи в Мелбърн. Елизабет Брайър пише проза и есета за памет, идентичност и културни представи; за начините, по които те се оформят човека; за местата,за историята, мита и политиката; за достиженията на науката и изкуството, културата и природата. Тя е редактор на списание за изкуството и литературата Хай Арк; създава блог за четене, писане и преводи, който сега се архивира от Националната библиотека на Австралия. Пламен Йорданов - Папи Живее и работи в град Русе. От 2010 г. художникът започва изследвания в областта на акварела, включващи експерименти както в рамките на самата техника, така и по отношение на избора му на един нетипичен и непопулярен за източноевропейска културна традиция жанр - „Голо тяло”. Изложби в последните две години: 2014 - „Chimera arte Arezzo”, Arezzo; „Color Immersion 2”, Rome, Italy; Il Segno – Ferrara Art Festival; „Arte ed Evoluzione” – Complecco Museale Rocca Paulina, Italy; 2015 - Gallery „Carrion“, Venice, Italy; 4th Buiennale: „Ruota DELLA MEMORIA“, Italy; Festival dell‘ arte e dell’amicizia Italia-Uzbekistan, Italy. Диана Ковачева Живее и работи в град Русе. За втори пише текстове по визуални произведения. След първите „Приказки за любовта“ по картините на Еслица Попова, този път влиза в ролята на модел- муза от картините на Пламен Йорданов. Текстовете са наситени с много чувство, страст и любов .
всички новини февруари 2016 »
|
Сълза и Смях
Билети за Младежки театър
Ново! Билети за Театър Българска Армия
Билети за Куклен Театър София
Билети за Театър Сфумато
Ново! Билети за Desta production
Билети за Театър София
Ново! Билети за Арт Театър
Билети за YALTA ART ROOM
Билети за СкечБанда
Билети за City Mark Art Centre
Билети за Театър "Ателие 313" - София
Билети за МГТ "Зад канала"
Билети за Театър Любомир Кабакчиев - Казанлък
Билети за Креди Арте
Билети за Theatro
Билети за Театър Възраждане
Билети за Нов Театър НДК