Театрални новини



Владислава Гарвалова и Петър Костов дебютират в спектакъла на операта „Тоска” от Пучини на 14 май

12.05.2015

Владислава Гарвалова и Петър Костов дебютират в спектакъла на операта „Тоска” от Пучини на 14 май
Солистите на Русенската опера Владислава Гарвалова и Петър Костов ще направят своя дебют в ролите на Тоска и Каварадоси в спектакъла на операта „Тоска”, който ще бъде представен на сцената на Държавна опера-Русе на 14 май, от 19.00 часа. Вълнуващото оперно заглавие е в програмата на Международния майсторски курс по оперно дирижиране на маестро Деян Савич, който се провежда от 11 до 22 май в Русе с участието на диригентите Люис Гастон, Пиер Валтер /Франция/, Патрик Бърнс, Дейвид Спайро /САЩ/, Юго Матсумура /Япония/, Гари Чънг /Великобритания/, Николас Мак Робертс /Австралия/.

За Владислава Гарвалова и Петър Костов това е един много специален дебют. Партньори на сцената и в живота, талантливите артисти дълго време са чакали своята „Тоска”. За Владислава – мечтана роля, за Петър – роля, която го респектира и към която все още не се е осмелявал да посегне. Предварителната подготовка е вече към своя финал и на 14 май двамата изпълнители ще имат своя пореден звезден миг заедно. Участват още Александър Крунев /в ролята на барон Скарпия/, Момчил Миланов, Пламен Бейков, Александър Баранов и др., оркестър и хор на Държавна опера- Русе. Сценичната адаптация е на Огнян Драганов, режисура и сценография Иван Савов. Диригент на хора Стелияна Димитрова, асистент режисьор Елена Илиева.

Няколко дни преди спектакъла на операта „Тоска” разговарям със сопраното Владислава Гарвалова. Тя споделя своите вълнения за предстоящия дебют, артистичните си притеснения, разкрива своя поглед върху образа на Тоска, свои лични преживявания и не на последно място някои свои тъжни констатации за ситуацията, в която се намира оперният артист и изкуството „опера” днес.

„Магията на нашето прекрасно изкуство е точно в това - да изживяваш чужди драматични съдби, да влизаш в кожата на силни личности и да внасяш нещо свое в случващото се. Композиторът е написал музиката, либретистът - текста, но именно в артиста живее онова огънче, онова дихание, което дава живот на героя. Тоска е страстно влюбена жена и водена от силното си чувство попада в безумна ситуация. Хиляди емоции владеят тази жена-ураган, както я наричам аз, от романтични и нежни състояния, до отвращение, презрение, отчаяние и силна решимост и всичко това пресъздадено по великолепен начин от гения на Пучини. Пред мен в момента стои творческата задача да съумея максимално правдиво да пресъздам образа на тази страстна жена.
Има и нещо съдбовно за мен с операта „Тоска”.

Макар историята на Тоска да е само измислена пиеса от Викториан Сарду, местата, които авторът споменава са съвсем реални. Наскоро при преглеждане на стари документи ми изпаднаха два билета за вход за Castel Sant'Angelo в Рим, които съм запазила като спомен от първата ни обща специализация със съпруга ми Петър Костов в къщата "Борис Христов" в Рим. Билетът е с датата 14 май 2005г, на същата дата, но 2015г пък ще бъде нашия общ дебют, аз като Тоска, а той като Каварадоси.(Това е третия ни съвместен дебют - първо като Мими и Рудолфо от „Бохеми” през 2007г, след това Амелия и Рикардо от „Бал с маски” през 2013г). Спомням си онзи ден много добре. Първо отидохме да видим църквата Santa Maria Maggiore, след това Palazzo Farnese, a за финал оставихме Castel Sant`Angelo  (точно както е по либрето). Повлияна от атмосферата, събитията от „Тоска” за мен заживяха с пълна сила. Няма да описвам колко впечатляващи са и трите места, само ще кажа, че гледката от самия връх на крепостта, от която се вижда прекрасния Рим е неописуема и е останала в съзнанието ми завинаги.
За призванието да си оперен певец днес......

В голямата си част хората не знаят колко труд, колко години усилена работа и творческо усъвършенстване, стоят зад появата на един артист на сцената. Аз уча пеене от шестнайсетгодишна, по мое настояване на 12 години родителите ми ме записаха на пиано. На 24 години завърших Държавна Музикална Академия. След това две специализации в Италия и така докато станах на 26 години и изпях първата си роля на Русенска сцена. Общо 14 години обучение. Пеенето за мен не е професия, нито любимо занимание, то е посвещение. Много съм щастлива от факта, че съм родена в град с оперни традиции, но в същото време живеем в дни, в които е крайно неблагодарно да си артист. Разбира се, аз усещам любовта на хората, които обожават музиката, но като цяло консуматорското поколение нараства с главоломни размери не само в България, а и по цял свят. Днес, когато всичко е толкова забързано и вниманието е привлечено от  повърхностни забавления, е цяло геройство за един млад човек да изгледа тричасова опера. Да стои мирно и тихо и да съпреживява. Такава любов  към музиката и театъра се възпитава най-вече в семейството. Но държавата и медиите са много важни. Все по-рядко виждам хора на изкуството по телевизията, дори не ми се коментира какво приоритетно завзема телевизионния ефир, а държавата стои безучастна и незаинтересована. Въпреки това аз вярвам в мисията на класическата музика и в нейната вечност. Красиви и стойностни събития се случват благодарение на усилията на много хора. Едно такова събитие бе фестивала "Мартенски Музикални дни". Световни музиканти гостуваха, залите бяха пълни. Тези дни бяха истински празници за душата. Такива мигове ми дават криле и вярвам, че има надежда, за която всички ние, които обединяваме усилията си на сцената и около нея, сме отговорни...”

ВЛАДИСЛАВА ГАРВАЛОВА завършва  ДМА”Панчо Владигеров”- София през 2003 година при доц. Ирена Бръмбарова със специалност класическо пеене.Участва в майсторските класове на проф.Мария Слатинару-Нистор/2002/ и Гена Димитрова/2004/. През 2005г.  печели стипендия  за специализация  в Академия „Борис Христов” в Рим при Мирела Паруто, която я  кани за още един тримесечен курс в Рим през 2008г. Носител е на втора награда от Международния Конкурс "Франц Шуберт" 2009 и на Националния конкурс "Светослав Обретенов" 2002 - награда на публиката.

 Владислава Гарвалова дебютира на родна сцена /Русе/ в „Дон Жуан" на Моцарт с ролята на Дона Елвира /април 2006/, след което постъпва в солистичния състав на Русенска опера. Същата година изпълнява и ролята на Графинята  в „Сватабта на Фигаро” /септември 2006/. Следват Мими от „Бохеми”на Пучини, Микаела от „Кармен” на Бизе, Реквием на Форе, Елизабет от „Дон Карлос” на Верди - с тази роля Владислава Гарвалова дебютира и на международна сцена в гр.Брашов /Румъния/, Татяна от "Евгени Онегин" на Чайковски, Аида от"Аида" на Верди, Леонора от "Трубадур", Реквием на Верди и Моцарт, Амелия от „Бал с маски” на Верди, Дездемона от „Отело” на Верди и др.
В репертоара на певицата влизат още ролите на Неда от „Палячи” на Леонкавало, Манон Леско и Тоска на Пучини, Антония от „Хофманови разкази” на Офенбах, Норма от едноименната опера на Белини, има богат кантатно-ораториален репертоар.

ПЕТЪР КОСТОВ завършва с магистърска степен ДМА "Проф. Панчо Владигеров" в класа на проф. Асен Селимски. Веднага след това печели стипендия за специализация в академията "Борис Христов" в Рим, където учи при Антонио Боайе и Мирела Паруто, имена от златната книга на Арена Ди Верона. През 2006 г тенорът e поканен да направи още една специализация от президента на академия "Санта Чечилия"- Рим Бруно Кали. При завръщането си в България дебютира в Русе с ролята на Алфред Жермон от "Травиата" на Верди \април 2006\. Следва дебют в ролята на Рудолфо от Бохеми на Пучини, който изпълнява многократно в различни постановки. В репертоара си тенорът записва Пинкертон от "Мадам Бътерфлай", Туриду от "Селска чест", Ленски от Евгени Онегин, Григорий от "Борис Годунов" /Варненско лято-2008/, Измаел от "Набуко, Дон Хосе от "Кармен", Херцога от "Риголето", Рикардо от "Бал с маски" на Верди, Владимир от "Княз игор"/Софийска опера/. През 2011 Петър Костов гостува заедно с Русенска  опера в ролята на Алфред от "Травиата" в редица театри в Испания. През 2012г. гастролира с Реквием на Верди и Касио от "Отело"  във Франция, Германия,  Австрия и Холандия. В репертоара си певецът има още ролите на Дон Карлос, Пинкертон от „Мадам Бътерфлай” на Пучини, Хофман от „Хофманови разкази” на Офенбах, Сергей от „Катерина Измайлова” на Шостакович и др.
 




всички новини от Държавна опера - Русе »

профил на Държавна опера - Русе »

всички новини март »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker