Театрални новини



На 26-ти март  от 19:00 часа в ТР „Сфумато” ще се играе новата версия на „Пиеса за умиране”

24.03.2015

На 26-ти март  от 19:00 часа в ТР „Сфумато” ще се играе новата версия на „Пиеса за умиране”
От Ани Васева и Боян Манчев, една от манифестните творби на новия български театър. Ще видим за пръв път Деница Даринова в незабравимите роли на Петър Генков, в партньорство с Леонид Йовчев и Галя Костадинова.

„ПИЕСА ЗА УМИРАНЕ” сблъсква макабрената романтическа метафизика, черната комедия и политическата сатира. Спектакъл, който се движи между невъзможността на смъртта и нейната апокалиптична прекомерност. ПИЕСА ЗА УМИРАНЕ е и пиеса за актьорите: пиеса за маскарада на театралния ад; пиеса за предела на сцената. Там, където пиесата умира, за да остане само паноптикума на синтетичните чудовища.”

ПИЕСА ЗА УМИРАНЕ
текст: Ани Васева, Боян Манчев (с включени фрагменти от Лотреамон)
режисьор: Ани Васева
драматург: Боян Манчев
художник: Аглика Терзиева
музика: Яна Манчева
С участието на: Леонид Йовчев, Галя Костадинова, Деница Даринова и
гласовете на Валентин Ганев и Екатерина Стоянова

Представлението е осъществено с финансовата помощ на Министерство на Културата на България.

“Става дума за театър, търсещ възможностите да работи с образите, тялото и представите на човека за себе си и обществото извън познатия театрален режим на представянето, но и отграничавайки се от съпротивите към него в театъра от 70-те и 80-те. (…) Работата на Ани Васева и Боян Манчев е включване на българската среда в този процес и то по един оригинален начин, в активна дискусия със съществуващите имена на европейската сцена.” (Виолета Дечева, в-к Култура)
„ … спектакъл с феноменални актьорски постижения, който идва като приятна алтернатива на статуквото с оригиналните режисьорски решения и интересни драматургични ходове.”
„ ... театрално събитие – такова, което продава няколко представления напред, за което се носят слухове от уста на уста, което разширява границите на обичайното средностатистическо.”  (Елена Пенева, Capital Light)

„Обратно на Витгенщайновия отказ от говорене за нещата, за които трябва да се мълчи, „Пиеса за умиране” е събитие на българската сцена, за което трябва да се говори. Защото говоренето отвоюва пространства от забравата и безразличието. Особено когато адресатът е от такова естество, че мнозина от гласовитите рупори на добрия вкус и витии на  претенциозния интелектуализъм пренебрежително го отричат с мълчание.” (Николай Колев, предаване Библиотеката на БНТ)

„Логиката на постановката обръща фокуса и задава обратно движение – представен е адът,  мястото на смъртта, но е представен именно като място, в което формата се надига, търси тялото. Представен е следователно като място на раждането. Затова и цялата перспектива ще е обърната – виждаме едновременно след и преди живота, точката безкрай, в която нещо се оформя и всичко се разпада, виждаме – с други думи – живота/тялото като самото разгръщане на умирането. Оттук пиесата ще разиграва това обратно движение, ще актуализира умирането, но не вървейки към, а тръгвайки от смъртта начало.” (Моника Вакарелова, Литературен вестник)


всички новини март »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker