Театрални новини



На опера и балет от 22 до 30 януари в Русенската опера

16.01.2015

На опера и балет от 22 до 30 януари в Русенската опера
Празничната програма на Русенската опера през втората половина на месец януари ще зарадва оперните и балетните почитатели със спектакли на непреходните образци на класиката - вердиевите опери „Отело” и „Травиата” и балета-шедьовър на Чайковски „Лебедово езеро”. Авторът на съвременната опера „Процесът Мерилин Монро” Роланд Баумгартнер идва за първи път в България, за да присъства на спектакъла на 24 януари. Поради големия интерес – още два концерта на Руслан Мъйнов с неговите „Руски песни”. „Звездният миг на малкия Стефчо или карнавал на животните” е януарският избор за децата.

Специални отстъпки за пакет от представления предлага Русенската опера на своите зрители.

Първият тенор на Националната опера и балет-София Костадин Андреев гостува в Русе в своята коронна роля на Отело

Дебют на Мария Цветкова в ролята на Дездемона

Костадин Андреев очаква с нетърпение срещата с русенската публика на 23 януари от 19.00 часа на сцената на Русенската опера. Тенорът ще се превъплъти в своята любима роля на Отело – роля, с която се среща като съвсем млад певец, която обиква завинаги и която му донася професионално удовлетворение и завидни успехи у нас и в чужбина. На 23 януари Костадин Андреев ще пее в компанията на Мария Цветкова, на която ѝ предстои вълнуващ дебют в ролята на Дездемона, Александър Крунев ще бъде Яго, Петър Костов – Касио, Петя Цонева – Емилия. Участват още солистите Александър Баранов, Евгени Ганев, Стоян Стоянджов, Стефан Пенчев, оркестър и хор на Държавна опера-Русе. На диригентския пулт ще застане Славил Димитров. Режисьор на постановката е Бойко Богданов, сценография Вячеслав Парапанов, костюми Иван Савов, хормайстор Стелияна Димитрова, асистент режисьор Елена Илиева.

Последните гостувания на Костадин Андреев в Русе са през 2004 и 2006 година - в ролята на Манрико от операта „Трубадур” на Верди.  Признава, че за съжаление рядко е имал възможността да пее в крайдунавския град, но е съхранил в паметта си скъпи спомени. В Русе пее за първи път още през 1995 година в ролята на Алфред от операта „Травиата” на Верди. През 1996 година е поканен отново като Алфред в новата постановка на Франческо Привитера. През същата година има привилегията да бъде Стифелио в първото изпълнение за България на едноименната опера на Верди на фестивала „Мартенски музикални дни”. Певецът с гордост споделя, че съдбата е била благосклонна към него и той има шанса да бъде първият изпълнител и на други рядко поставяни творби като оперите „Едип цар” на Стравински и „Мария Тюдор” на бразилския композитор Карлос Гомес.

Костадин Андреев
завършва Държавната музикална академия през 1994 година в класа по пеене на проф. Реса Колева. Творческият му дебют е още като студент през 1992 година в ролята на Рудолф от операта “Бохеми” на Пучини на сцената на Бургаската опера. От 1995 година е щатен артист-солист на Националната опера – София, където изпълнява централния теноров репертоар. За двадесет и две години творческа дейност певецът има в биографията си 38 роли от оперите на Верди, Понкиели, Пучини, Гуно, Халеви, Бизе, Масне, Мусоргски, Стравински, Гомес, Вагнер, Сен-Санс, Владигеров и др.

Гастролирал е с голям успех на престижните сцени на Виенската Щатсопера /”Иродиада”, „Тоска”, „Ернани”, „Макбет”, „Еврейката”/,  Театро Реджо в Торино, Италия /”Тоска” и „Борис Годунов”/, Операта в  Монте Карло /”Мадам Бътерфлай”/, Операта в Бон, Германия  /”Отело” и „Дама Пика”/, Операта в Сент Гален, Швейцария /”Сицилиански вечерни”/, Бадише щатстеатър в Карлсруе, Германия /”Тоска”/; Лионската опера, Франция /”Дама Пика”/, Операта в Тел Авив, Израел, Пражката национална опера, Операта в Рига, Латвия, пял е в Япония, Бразилия, Египет, Гърция, Франция, Испания, Малта...Гостувал е на различни авторитетни международни музикални фестивали като Пучиниевия фестивал в Торе дел Лаго, Италия /”Турандот”/, на фестивала на Валери Гергиев в Ротердам, Холандия /”Манон Леско”/, оперния фестивал „Санкт Маргаретен”, Австрия /”Аида”/, Международния оперен фестивал Мишколц, Унгария /„Манон Леско”, „Андре Шение”/...
Костадин Андреев е пял под палката на големите диригенти Антонио Гуаданьо, Сейджи Осава, Никса Бареца, Марчело Виоти, Валери Гергиев, Кацуши Оно, Руслан Райчев, Иван Вульпе, Борис Хинчев, Михаил Ангелов, Милен Начев, Методи Матакиев, Георги Нотев и др., работил е с режисьори от ранга на Петер Щайн, Йоханел Шааф, Дитрих Хилсдорф и др. Негови партньори са били световноизвестните оперни певци Агнес Балца, Галина Горчакова, Мишел Крайдър, Гена Димитрова, Райна Кабаиванска, Анна Томова-Синтова, Ренато Брузон, Лео Нучи, Феручо Фурлането, Никола Гюзелев и др.

Русенската опера гостува в Плевен и Велико Търново с „Отело”

На 26 януари от 19.00 часа в залата на ДКТ „Иван РадоевРусенската опера ще зарадва своите плевенски почитатели с мега продукцията на операта „Отело” от Джузепе Верди. На следващия ден – 27 януари, от 19.00 часа спектакълът ще бъде представен във Велико Търново в голямата зала на ДКС „Васил Левски”.

В спектаклите на операта „Отело” от Джузепе Верди в Плевен и Велико Търново ролята на Отело ще бъде изпълнена от Даниел Дамянов, Александър Крунев ще видим в ролята на Яго, Владислава Гарвалова ще бъде Дездемона в Плевен, Мария Цветкова -  във  Велико Търново, в ролята на Касио в Плевен ще се представи Георгиос Филаделфевс, а Петър Костов - във Велико Търново, Петя Цонева – в ролята на Емилия. Участват още Александър Баранов, Евгени Ганев, Стоян Стоянджов, Стефан Пенчев и др. Диригент Славил Димитров. Режисьор на спектакъла е Бойко Богданов, сценография Вячеслав Парапанов, костюми Иван Савов, хормайстор Стелияна Димитрова, асистент режисьор Елена Илиева.

„Отело” е операта смятана за най-зрялата и съвършена Вердиева творба. Чиста любов, завист, ревност тук намират може би едни от най-ярките си изобразявания чрез средствата на оперното изкуство. Шекспир е любимият писател на Верди. Още в ранния си творчески период композиторът написва опера по шекспировата драма “Макбет” и се връща към нея почти двадесет години по-късно. Дълги години той е работил върху “Крал Лир”, но неудовлетворен от либретото, унищожава, както се предполага, вече готовата опера, а музиката и частично използва за други свои произведения. По Шекспир е и последната творба на гениалния композитор – комичната опера “Фалстаф”. Към “Отело” пристъпва с безкрайната отговорност да създаде произведение, което да бъде достойно за своя литературен първоизточник. Либретото е написано от Ариго Бойто, като Верди изменя шекспировия сюжет. Действието се развива около основния конфликт – стълкновението между Отело и Яго. Верди запазва дълбоката общочовешка същност на безсмъртната шекспирова трагедия – непреходните теми за приятелството и предателството, за обречената любов и безумието на ревността. Верди създава една реалистична музикална драма, уникална с развитието на психологическия драматизъм на действието устремено водещ към кулминационния финал.
“Отело” не е от оперите, които трябва да бъдат обяснявани – тя е шедьовър, който покорява ценителите на изкуството вече 128 години /премиерата на операта се състои на сцената на Миланската Скала на 5 февруари 1887 година/.

Диригентът

СЛАВИЛ ДИМИТРОВ
завършва Държавната музикална академия „Проф. Панчо Владигеров” със специалност “Хорово дирижиране” през 1995 година при проф. Крум Максимов, а през 1998 година и специалност „Оперно и оркестрово дирижиране” при проф. д-р Иван Бакалов, проф. Иван Вульпе и проф. Васил Казанджиев. В периода 1986-1999 участва в експерименталния клас по композиция към Държавната Консерватория в Одеса при проф. Георгий Успенски, а от 1991 до 1994 в класа на акад. Александър Райчев. Носител е на Първа и Голяма награди от радиоконкурса „Братя Стоянови” 1985, 1986 година, Първа награда на World Children Music Festival 1988 в Нагоя - Япония, Голяма награда на Всеросийски Конкурс в Одеса 1989, Трета награда от Първия Конкурс „Проф. Иван Спасов” в Пловдив 1995.
През 2005 година печели три награди от Петия национален конкурс “Пиеса в неравноделни ритми” – (втора, наградата на оркестъра и наградата на публиката).
Три пъти е номиниран за награда “World Music” от Международната асоциация по Фолклор в Онтарио – Канада.
От 2012 година е диригент и хормайстор в Държавната опера и балет – Измир, Турция, от 2009 до 2011 година – главен диригент в Държавна опера-Русе, от 2007 до 2009 – хормайстор в Националната опера и балет, София, работил е в ДМТ „К. Кисимов” – Велико Търново, диригент на Симфониета – Шумен и главен художествен ръководител на Градски духов оркестър „Михаил Биков” – Шумен. Основател на хор „Симеонис”.  Гост-диригент е на Симфоничните оркестри във Видин, Сливен, Враца, Ниш – Сърбия, Солун – Гърция, ДМТ „К. Кисимов” – В. Търново, ОФД – Варна. Концертира в Европа с различни български оркестри. От 2008 година е в постоянно сътрудничество с Koeln Music Contact Systems – Кьолн, Германия и Ramfis International Music Productions – Барселона, Испания.
Славил Димитров има богат репертоар от оперни и балетни, кантатно-ораториални, симфонични и хорови творби.  Дирижирал е над 50 премиерни изпълнения на хорови и симфонични произведения, осъществил е над 800 концерта, оперни и балетни спектакли.

Солистите

Тенорът ДАНИЕЛ ДАМЯНОВ завършва Православно богословие във ВТУ «Св.Св. Кирил и Методий», изучава оперно пеене като частен ученик, работи като солист на Русенската опера, на Софийската опера, Бургаската опера, гостува на всички български оперни театри. Репертоарът му включва партиите на: Каварадоси в “Тоска”, Калаф в “Турандот”, Де Грийо в „Манон Леско” на Пучини, Дон Алваро в “Силата на съдбата”, Херцога в “Риголето”, Радамес в “Аида”, Макдъф в “Макбет”, Форесто в „Атила”, Манрико в “Трубадур” на Верди, Дон Хозе в „Кармен” на Бизе,  Канио в “Палячи” на Леонкавало и др.

МАРИЯ ЦВЕТКОВА-МАДЖАРОВА е родена в Бургас. Завършва ДМА “Професор Панчо Владигеров”- София в класа по оперно пеене на проф. Реса Колева. Гостувала е на сцените на Национална опера-София, Държавен музикален театър “Стефан Македонски”- София, както и в театрите на Варненска опера, Пловдивска опера, Старозагорска опера. Многократно участва в международни проекти с гастроли в Италия, Франция, Холандия, Белгия, Германия, Австрия,  Швейцария, Испания, Португалия, САЩ. В богатия репертоар на певицата влизат Сузана и Графинята от “Сватбата на Фигаро”, Деспина, Фиордилиджи от “Така правят всички жени”, дона Анна, Церлина от “Дон Жуан”, Блонда, Констанца от “Отвличане от сарая” на Моцарт, Розина от “Севилският бръснар” на Росини, Виолета от „Травиата”, Джилда от „Риголето”, Оскар от „Бал с маски” на Верди, Адина от „Любовен еликсир”, Норина от „Дон Паскуале” на Доницети, Мюзета и Мими от „Бохеми”, Лиу от „Турандот” на Пучини, Щаси и Силва от „Царицата на чардаша” на Калман, Адела от „Прилепът” на Щраус-син, Мария Десислава от едноименната опера на Парашкев Хаджиев и други.

ВЛАДИСЛАВА ГАРВАЛОВА завършва  ДМА”Панчо Владигеров”- София през 2003 година при доц. Ирена Бръмбарова със специалност класическо пеене. Участва в майсторските класове на проф.Мария Слатинару-Нистор/2002/ и  Гена Димитрова/2004/. През 2005г.  печели стипендия  за специализация  в Академия „Борис Христов” в Рим при Мирела Паруто, която я  кани за още един тримесечен курс в Рим през 2008г. Носител е на втора награда от Международния Конкурс "Франц Шуберт" 2009 и на Националния конкурс "Светослав Обретенов" 2002 - награда на публиката.

Владислава Гарвалова дебютира на родна сцена /Русе/ в операта „Дон Жуан" на Моцарт с ролята на Дона Елвира /април 2006/, след което постъпва в солистичния състав на Русенска опера. Същата година изпълнява и ролята на Графинята  в „Сватабта на Фигаро” /септември 2006/. Следват Мими от „Бохеми”на Пучини, Микаела от „Кармен” на Бизе, Реквием на Форе, Елизабет от „Дон Карлос” на Верди - с тази роля Владислава Гарвалова дебютира и на международна сцена в гр.Брашов /Румъния/, Татяна от "Евгени Онегин" на Чайковски, Аида от едноименната опера на Верди, Леонора от "Трубадур", Реквием на Верди и Моцарт, Амелия от „Бал с маски” на Верди, Дездемона от „Отело” на Верди и др.

В репертоара на певицата влизат още ролите на Неда от „Палячи” на Леонкавало, Манон Леско и Тоска на Пучини, Антония от „Хофманови разкази” на Офенбах, Норма от едноименната опера на Белини, има богат кантатно-ораториален репертоар.

АЛЕКСАНДЪР КРУНЕВ завършва Държавната музикална академия “Панчо Владигеров” – София в класа на проф. Илия Йосифов. От особено значение за неговото певческо формиране е работата му с големите български оперни певци Сабин Марков, Никола Николов и Гена Димитрова. Своя дебют на професионална сцена прави в ролята на Жорж Жермон от операта “Травиата” на Верди в Пловдив, веднага е назначен за солист на Пловдивската опера. На сцената на Софийската опера дебютира през 1990 година, където прави поредица от успешни дебюти  и натрупва солиден солистичен репертоар с главните баритонови роли от оперите  „Силата на съдбата”, „Набуко”, „Трубадур”, „Бал с маски”, „Риголето”, „Аида”, „Дон Карлос”, „Травиата”, „Макбет”, „Ернани” на Верди,  „Севилският бръснар” и „Италианката в Алжир” от Росини, „Тоска”, „Бохеми”, „Мадам Бътерфлай”, „Турандот”, „Манон Леско” на Пучини, „Лучия ди Ламермур” и „Любовен еликсир” на Доницети, „Селска чест” и „Приятелят Фриц” на Маскани, „Палячи” /Силвио и Тонио/ на Леонкавало, „Алеко” на Рахманинов, „Княз Игор” от Бородин, „Хофманови разкази” от Жак Офенбах. В репертоара на певеца влизат още солистичните баритонови партии от оперите “Дон Паскуале” на Доницети, “Отело”, „Фалстаф”, „Атила” на Верди, “Кармен” на Бизе, “Евгений Онегин” на П. И. Чайковски и др.
Александър Крунев има богат кантатно-ораториален репертоар: “Коронационна Меса” на В. А. Моцарт, “Миса солемнис” и “Девета симфония” на Бетовен, “Кармина Бурана” на Карл Орф, “Едип цар” на  Стравински  и др.
Предпочитан и постоянен гост е на всички български оперни театри. Пял е на сцените на Дойче опер-Берлин и Берлинска филхармония, гастролирал е многократно в Италия, Германия, Франция, Холандия, Белгия, Англия, Дания, Испания, Полша, Румъния, Македония, Република Корея, Япония и др. Има студийни записи в Българско национално радио и Българска национална телевизия.

ПЕТЪР КОСТОВ завършва с магистърска степен ДМА "Панчо Владигеров" в класа на проф. Асен Селимски. Веднага след това печели стипендия за специализация в академията "Борис Христов" в Рим, където учи при Антонио Боайе и Мирела Паруто. През 2006 г тенорът e поканен да направи още една специализация от президента на академия "Санта Чечилия"- Рим Бруно Кали. При завръщането си в България дебютира в Русе с ролята на Алфред Жермон от "Травиата" на Верди \април 2006\. Следва дебют в ролята на Рудолфо от Бохеми на Пучини, която изпълнява многократно в различни постановки. В репертоара си тенорът записва Пинкертон от "Мадам Бътерфлай", Туриду от "Селска чест", Ленски от Евгени Онегин, Григорий от "Борис Годунов" /Варненско лято-2008/, Измаел от "Набуко, Дон Хозе от "Кармен", Херцога от "Риголето", Рикардо от "Бал с маски" на Верди, Владимир от "Княз Игор" /Софийска опера/. През 2011 Петър Костов гостува заедно с Русенска  опера в ролята на Алфред от "Травиата" в редица театри в Испания. През 2012г. гастролира с Реквием на Верди и Касио от "Отело"  във Франция, Германия,  Австрия и Холандия. В репертоара си певецът има още ролите на Фентън от „Фалстаф”, Дон Карлос от едноименната опера на Верди, Хофман от „Хофманови разкази” на Офенбах и др.

ГЕОРГИОС ФИЛАДЕЛФЕВС започва обучението си по пиано на 11 годишна възраст. Три години по-късно е приет със стипендия в Консерватория „М.Каломирис”-Атина в класа на Рена Бека и успоредно с това започва уроци по пеене. През 1998г. идва в България да учи пиано в НМА „П.Владигеров” в класа на проф. Жени Захариева, учи оперно пеене със Стоян Кисьов. През 2004г. завършва Магистратура по пиано, а през 2011г. Магистратура по оперно пеене. Лауреат е на международните конкурси по пиано „Гранд При Мария Калас”-Атина, „Seiler”-София, „Морис Салтиел” – Гърция и др. Получава медал от кмета на Атина за артистична дейност. През 2005г. дебютира като певец в ролята на Каварадоси в операта „Тоска” в Държавна опера Стара Загора. Следват централните тенорови роли от оперите „Дон Паскуале”, „Азис и Галатея”, „Прилепът”, „Селска чест”,”Палячи”, „Борис Годунов”, „Ромео и Жулиета”, „Капулети и Монтеки”, „Травиата”, „Бохеми”, „Съдба за двама”-световна премиера и др. Кантатно-ораториалният му репертоар включва „Месия” от Хендел, Девета симфония от Бетовен, Кантата BWV 147 от Бах, „Катули Кармина” и „Кармина Бурана” от Карл Орф. Гостувал е на различни международни престижни сцени и фестивали. Георгиос Филаделфефс има в репертоара си 28 концерта за пиано и оркестър, 22 тенорови партии, старинни арии, немски песни, италиански канцонети, оперни арии, класически песни, цикли за глас и пиано и голям солов клавирен репертоар. 

ПЕТЯ ЦОНЕВА е родена в Русе. От 1989 до 1993 учи в Средно Музикално Училище „Проф. Веселин Стоянов”-Русе в класа на Маестро Георги Делиганев. От 1993 до 1997 учи в Държавна Музикална Академия „Панчо Владигеров” град София в класа на Професор Благовеста Карноватлова-Добрева. През 1998 година завършва и специалност Музикална педагогика. От 2007 е солистка на Държавна Опера Русе. В нейния репертоар са ролите на Амнерис /”Аида”/, Принцеса Еболи /”Дон Карлос”/, Прециозила /”Силата на съдбата”/, Сантуца /”Селска чест”/, Азучена /”Трубадур”/, Кармен, Фенена /”Набуко”/, Мадалена /”Риголето”/, Адалжиза /”Норма/, Сузуки /”Мадам Бътерфлай”/, Керубино /”Сватбата на Фигаро”/, Орфей /”Орфей и Евридика”/, Никлаус от „Хофманови разкази” на Офенбах, Принц Орловски /„Прилепът” на Щраус-син/, Едвига, мецосопрановите партии в реквиемите на Верди и Моцарт и др.  Гастролирала е в 45 от щатовете на САЩ и много европейски страни Германия, Швейцария, Холандия, Австрия, Франция, Испания, Португалия, Белгия, Румъния.  

Авторът на съвременната камерна опера „Процесът Мерилин Монро” Роланд Баумгартнер за първи път в България

Поводът е първото сценично представяне на неговата последна творба „Процесът Мерилин Монро” на камерната Сцена-Ателие в зала Филхармония в Русе. Премиерата се състоя на 29 октомври в Русе. Заинтригуван, очарован, приятно изненадан композиторът идва, за да се срещне с русенската публика,  целия творчески екип на спектакъла и участниците в него. На 24 януари от 19.00 часа зрителите ще могат отново да видят различния и провокативен спектакъл на режисьора Огнян Драганов. Театър, опера, танц, пантомима в едно. За или против Мерилин Монро? Решението е в ръцете на публиката, която също е въвлечена в театралното действие.
Блестящо представяне на целия артистичен състав, който се състои от актьори и оперни певци. Подобно творческо сътрудничество винаги е сериозно предизвикателство, което артистите приемат с огромно удоволствие, доверявайки се изцяло на режисьорските умения и смелост. Малките танцьори от Студио за модерен балет „Фрийдъм” към Държавна опера-Русе имат своето сериозно и свежо присъствие в спектакъла. На  24 януари в спектакъла на камерната опера „Процесът Мерилин Монро” участват Стоян Стоянджов, Анита Шишкова, Теодора Чукурска, Илия ДеведжиевЦветана Радушева, Студио за модерен балет „Фрийдъм“ към Държавна опера-Русе, камерен състав на оркестър на Държавна опера-Русе. Диригент Андрия Павлич /Босна и Херцеговина/, а костюмите са дело на Първолета Чавдарова – Летиция.
Авторът Роланд Баумгартнер (1955) е с впечатляваща биография. Учи пиано и тромпет във Виенската консерватория. През 1979 г. заминава да специализира при Ленард Бърнстейн. Занимава се активно с диригентска дейност, дирижирал е оркестри като Пражката филхармония, Филаделфийската филхармония, Виенски фестивален оркестър, Симфоничния оркестър на Болшой театър. Композира филмова музика, включително „Смъртоносни игри, „Дъщерята на Йосиф“, „Али Баба“ и др. Работил е за поп изпълнителите Енгелберт Хъмпърдинг и Питър Хофман. Най-голямата му оркестрова творба Missa Pacis (World Peace Fair) е посветена на 200 -годишнината от създаването на Конституцията на САЩ. Представена е в Бон и Линц, в сътрудничество с Брукнеровия фестивал и Австрийската обществена телевизия (ORF). По повод 100- годишнината от началото на Hollywood създава специална симфонична поема, издадена през 1996 г. на CD. Роланд Баумгартнер е първият западен композитор, по чиято музика е реализирана филмовата версия на балета „Али Баба“ - копродукция между бившия СССР и САЩ. В него участват солисти на балета Атланта и Болшой балет, а либретото е написано от дъщерята на бившия съветски външен министър Манана Шеварднадзе. През 2004 г. Баумгартнер създава мюзикъла „Къщата на мечтите“, посветен на австрийския художник Фриденсрайх Хундертвасер. През 2008 г. написва  „Opera Mystica“ по текстове на Конфуций, Буда, Исус, Авраам и Мохамед, чието послание е диалога между културите. През 2010 г. композира неоромантичната опера "Лутър", представена в театър „Хоф“  и в Байройт, а след година и операта "Светът на Хофман" за Театър „Хоф“ в Бамберг.

„Руските песни” на Руслан Мъйнов в две вечери в Канев център

Поради големия зрителски интерес талантливият певец и актьор Руслан Мъйнов ще зарадва своите почитатели с два концерта с познати и обичани песни, романси, филмова и популярна музика на 22 и 31 януари в Канев център. Концертът е с участието на Русенска филхармония под диригентството на Левон Манукян.

На балет през януари

„Лебедово езеро”
е балетът, когото зрителите поставят на първо място в своята класация за най-обичана класическа творба. Със спектакъла на балета „Лебедово езеро” от П. И. Чайковски на 28 януари, от 19.00 часа на сцената на Операта започва новата година за великолепната балетна трупа на Русенската опера. Ролята на Одета-Одилия ще изпълни прима балерината на Русенския балет Весела Василева, а в ролята на принц Зигфрид ще се представи Даниел Тичков. Шутът ще бъде пресъздаден от Мариян Янков, а в ролята на злия магьосник Ротбард ще видим Светослав Маринов. Участват солисти и ансамбъл на балета на Държавна опера Русе. „Лебедово езеро” е вълшебна приказка за любовта, за вечния двубой между светлината и мрака. За белия и черния лебед - Одета и Одилия, различни като деня и нощта. За чудесата, които се случват, само ако обичаш истински. „Лебедово езеро” се счита от познавачите за уникално явление в танца - балетът е събрал в себе си цялото богатство на романтичния балет на 19 век и в много отношения определя развитието на балетния театър на 20 век.
За децата

На 27 януари Русенският балет ще предложи на своите най-малки зрители и техните родители жизнерадостния балетен спектакъл за деца по музика на Камий Сен-Санс ЗВЕЗДНИЯТ МИГ НА МАЛКИЯ СТЕФЧО или КАРНАВАЛ НА ЖИВОТНИТЕ. Хореографията е на Йордан Кръстев, репетитор Марияна Захариева, маските са на Янка Дойчинова, мултимедия и специални ефекти Теодор Цаков, асистент режисьор Елена Колева. Костюмите са проектирани и изработени в шивашкото ателие на Държавна опера-Русе. 

Великолепната музика на Камий Сен-Санс, е допълнена с познати за младите зрители съвременни поп мелодии. Характерните животински герои са претворени от солистите и кордебалета на Държавна опера-Русе. Улични танци и класика си подават ръка в един динамичен, весел и трогателен спектакъл. Хореографът Йордан Кръстев търси обединяващата сюжетна линия на всички независими една от друга музикални картини в „зоологическата фантазия” на Камий Сен-Санс. И това е историята на малкия Стефчо. Стефчо е талантлив млад танцьор, който решава да опита шанса си в съвременно шоу. Стефчо преживява своето първо разочарование. Строгото жури безпощадно го елиминира от конкурса. Отчаян Стефчо попада в един различен свят и там среща своите нови приятели – лъва, слона, магарето, костенурката, рибката, кукувицата, птичката, красивия лебед... И изведнаж всичко се променя. Стефчо открива радостта от смеха и приятелството, чувства се обгрижен и щастлив. Разбира, че в живота има много по-важни неща! И тогава започва Карнавалът на животните и той танцува заедно с всички  своя звезден танц!

„Травиата” – очакваният финал на януарската програма на Държавна опера-Русе
Отново Верди – този път с една от своите най-популярни опери „Травиата”. Трогателната и вечна романтична история за любовта ще оживее на сцената на Русенската опера на 30 януари, от 19.00 часа с участието на Мария Цветкова в ролята на Виолета Валери, Николай Моцов в ролята на Алфред, Венцеслав Анастасов в ролята на Жорж Жермон. Участват още солистите Петя Цонева, Александър Баранов, Момчил Миланов, Стоян Стоянджов, Пламен Бейков и др., хор и оркестър на Държавна опера- Русе. Диригент Франческо Ди Мауро.

Лебедово езеро
Лебедово езеро
Лебедово езеро
Лебедово езеро
„Звездният миг на малкия Стефчо или карнавал на животните”
„Звездният миг на малкия Стефчо или карнавал на животните”
Отело
Отело
Отело
Отело



всички новини от Държавна опера - Русе »

профил на Държавна опера - Русе »

всички новини януари 2015 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker