Театрални новини



„Паметта на водата” като завръщане към себе си

27.03.2013

„Паметта на водата” като завръщане към себе си

С премиерата на „Паметта на водата” на 15 септември 2012 г. официално бе открита Камерна сцена „Стоян Камбарев”. Харизматичният режисьор създава във Варна в последните години от живота си незабравимите спектакли "Черна дупка" (1994) и "Майката. Васа Железнова 1910 (Клямзинският продавач)” (1995), с които моделира нов вкус към търсенето и изказа в драматичното изкуство, предопределяйки в голяма степен бъдещото развитие на варненската трупа. Стоян Радев');return false;" onmouseout="hideToolTip()">Стоян Радев, изиграл първата си значима роля в постановката на Стоян Камбарев „Черна дупка”, поставя специално за откриването на новото театрално пространство пиесата „Паметта на водата” от Шийла Стивънсън, като жест на признание и приемственост към режисьора Стоян Камбарев.

В психологически уплътнената до краен предел пиеса смъртта на майката събира, но и разделя трите сестри, конфронтирайки ги със спомените, една с друга, с мъжете до тях и в крайна сметка със самите себе си. „Паметта на водата” принадлежи към онези спектакли, които след „приобщаването ти към самотните светове на други хора”, по израза на Стоян Камбарев, неусетно те заставят да потърсиш и преживееш самия себе си. Катарзисно. От самото
начало.

„Съществува една максима, според която малките детайли моделират съзнанието. Именно малките детайли отприщват в паметта ни цели истории и години. Мисля, че съзнанието и подсъзнанието ни правят така, че ние отваряме точно онези страници в паметта си, от които имаме нужда. Понякога хубави, понякога тъжни и лоши. Сигурно има някаква причина да бъде така. Въпрос също на нагласа, характер и възпитание – всички онези начала, по които човек отключва или заключва паметите си.
В „Паметта на водата” майката се учудва, че дъщерите не помнят своето детство, а тя го помни. Сестрите пък помнят повече фрагменти от детството на своята сестра, отколкото от своето собствено детство. Различни са начините за връщане във времето. Гениален текст“, обяснява пристрастието си режисьорът Стоян Радев');return false;" onmouseout="hideToolTip()">Стоян Радев.

ПАМЕТТА НА ВОДАТА
от Шийла Стивънсън

Превод Теодора Давидова
Постановка и музикална среда Стоян Радев');return false;" onmouseout="hideToolTip()">Стоян Радев Ге. К.

Сценография и костюми Мира Каланова
Aсистент-режисьор Петя Куртева
Фотография и дизайн на плаката и програмата Симеон Лютаков
Фография на постановката Тони Перец

Действащи лица и изпълнители:



всички новини март 2013 »











 
|   Благоевград   |   Бургас   |   Варна   |   Велико Търново   |   Видин   |   Враца   |   Габрово   |   Димитровград   |   Добрич   |   Дупница   |   Казанлък   |   Кърджали   |   Кюстендил   |   Ловеч   |   Монтана  

|   Пазарджик   |   Перник   |   Плевен   |   Пловдив   |   Правец   |   Разград   |   Русе   |   Силистра   |   Сливен   |   Смолян   |   Созопол   |   София   |   Стара Загора   |   Търговище   |   Хасково   |   Шумен   |   Ямбол  
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването им приемате употребата на „бисквитките“ от наша страна. Научете повече Разбрах
eXTReMe Tracker